Jesteśmy blisko

Pandemia koronawirusa postawiła przed biznesem wiele wyzwań i na nowo zdefiniowała priorytety. Jednym z nich jest wdrożenie dodatkowych zasad zapewniających bezpieczeństwo pracownikom i klientom, utrzymanie zespołów czy ograniczenie spadków sprzedaży.

Publikacja: 29.10.2020 09:00

Jesteśmy blisko

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z firmą McDonald's

Nie zmienia to faktu, że wyzwania związane z ochroną środowiska są wciąż aktualne. Jednym z przykładów konsekwentnej realizacji działań na rzecz planety, także podczas pandemii, jest McDonald's.

Skala ma znaczenie

Sieć McDonald's w Polsce to ponad 450 restauracji, które tylko w 2019 roku obsłużyły ponad 300 mln gości. Skala działalności marki powoduje, że nawet pozornie niewielkie zmiany mają realny wpływ na środowisko. Ich wdrożenie wymaga czasu, ale za to charakteryzuje się kompleksowym podejściem, uwzględniającym zarówno restauracje jak i dostawców.

W 2018 roku firma wprowadziła długofalową, globalną strategię, która zakłada działania na rzecz klimatu w wielu obszarach. Celem jest obniżenie do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36 proc., a w całym łańcuchu dostaw – o 31 proc. Już dziś 71 proc. restauracji korzysta z energii ze źródeł odnawialnych, w kolejnych latach dołączą do nich pozostałe lokale.

McDonald's jest jednym z większych odbiorców wołowiny w kraju, poprzez swojego dostawcę współpracuje z ponad 70 tysiącami polskich gospodarstw. Taka skala zobowiązuje do podjęcia działań na rzecz zrównoważonego rolnictwa. Dlatego też firma uczestniczy w pracach Platformy ds. Zrównoważonej Produkcji Wołowiny, której celem jest wypracowanie i upowszechnienie standardów zrównoważonej produkcji wołowiny w Polsce. Łączy ona hodowców, producentów i organizacje branżowe w działaniach na rzecz utrzymania dobrostanu zwierząt i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, między innymi poprzez wprowadzenie odpowiednich pasz. W 2019 roku sieć wraz z dostawcą mięsa – firmą OSI dokonały audytu pod kątem spełniania kryteriów zrównoważonego rozwoju w 8,5 tysiącach gospodarstw. Do końca 2021 roku planowana jest kontrola w ponad 27 tysiącach gospodarstw.

Ty nie zauważysz. Środowisko tak

Kolejne zobowiązanie dotyczy opakowań i redukcji wykorzystania plastiku. Do 2025 roku McDonald's będzie korzystał wyłącznie z opakowań wytworzonych ze źródeł odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł. Wszystkie opakowania wykorzystywane w restauracjach mają być poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane.

W styczniu 2020 roku we wszystkich restauracjach w kraju plastikowe słomki zostały zastąpione papierowymi odpowiednikami, wprowadzono także przyjazne środowisku opakowania do lodów McFlurry i papierowe patyczki do balonów. Polska była pierwszym rynkiem w Europie, który na tak szeroką skalę zastosował nową technologię papierowych słomek, które nadają się do recyklingu i jednocześnie dają komfort użytkowania gościom.

Na pierwszy rzut oka te zmiany mogą wydawać się niewielkie, ale warto pamiętać, że McDonald's rocznie wykorzystuje 160 mln słomek, 23 miliony kubeczków do lodów McFlurry i 3,5 mln patyczków do balonów. Pomimo pandemii i jej wpływu na sprzedaż, tylko w 2020 roku, ta zmiana przełożyła się na redukcję wykorzystania 90 ton plastiku – równowartości 1,5 mln plastikowych butelek.

Słomki to dopiero początek. W 2021 roku sieć planuje wymienić plastikowe sztućce na ich ekologiczne zamienniki, co ograniczy ilość wykorzystywanego plastiku o ponad 200 ton rocznie.

Zamykanie obiegu

Recycling 100 proc. opakowań wydawanych gościom to kolejne założenie globalnej strategii, które McDonald's zamierza zrealizować do 2025 r. Rezygnacja z plastiku, wymiana opakowań i ciągłe poszukiwania innowacyjnych rozwiązań to kroki w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego.

Obecnie w 99 proc. restauracji znajdują się kosze do segregacji odpadów. Dzięki odpowiedniej selekcji dokonywanej przez gości możliwe jest rozdzielenie frakcji i recykling. Aż 70 proc. odpadów z restauracji McDonald's to papier, który poddawany jest recyclingowi i zyskuje nowe życie w postaci ręczników i papieru toaletowego.

Współpraca na rzecz środowiska

– Jesteśmy blisko naszych partnerów biznesowych, co ułatwia nam wspólne wdrażanie innowacyjnych rozwiązań na rzecz środowiska – przekonuje Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald's. Poprzez współpracę z rolnikami i dostawcami z Polski McDonald's wpływa nie tylko na gospodarkę, ale też skraca łańcuchy dostaw. Razem z partnerami inwestuje i rozwija się, upowszechniając przyjazne dla środowiska technologie. Myślenie przez pryzmat środowiskowy to od lat integralna część działalności McDonald's. Dlatego mimo pandemii marka pracuje już nad wprowadzeniem kolejnych zmian na rzecz środowiska.

Więcej na temat działań McDonald's w Polsce, nie tylko na rzecz środowiska, dostępnych jest na stronie https://mcdonalds.pl/raport-wplywu/

- Artykuł powstał w ramach dodatku promocyjno - informacyjnego „Recykling - świat bez odpadów”

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy