Materiał powstał we współpracy z firmą McDonald's
Nie zmienia to faktu, że wyzwania związane z ochroną środowiska są wciąż aktualne. Jednym z przykładów konsekwentnej realizacji działań na rzecz planety, także podczas pandemii, jest McDonald's.
Skala ma znaczenie
Sieć McDonald's w Polsce to ponad 450 restauracji, które tylko w 2019 roku obsłużyły ponad 300 mln gości. Skala działalności marki powoduje, że nawet pozornie niewielkie zmiany mają realny wpływ na środowisko. Ich wdrożenie wymaga czasu, ale za to charakteryzuje się kompleksowym podejściem, uwzględniającym zarówno restauracje jak i dostawców.
W 2018 roku firma wprowadziła długofalową, globalną strategię, która zakłada działania na rzecz klimatu w wielu obszarach. Celem jest obniżenie do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36 proc., a w całym łańcuchu dostaw – o 31 proc. Już dziś 71 proc. restauracji korzysta z energii ze źródeł odnawialnych, w kolejnych latach dołączą do nich pozostałe lokale.
McDonald's jest jednym z większych odbiorców wołowiny w kraju, poprzez swojego dostawcę współpracuje z ponad 70 tysiącami polskich gospodarstw. Taka skala zobowiązuje do podjęcia działań na rzecz zrównoważonego rolnictwa. Dlatego też firma uczestniczy w pracach Platformy ds. Zrównoważonej Produkcji Wołowiny, której celem jest wypracowanie i upowszechnienie standardów zrównoważonej produkcji wołowiny w Polsce. Łączy ona hodowców, producentów i organizacje branżowe w działaniach na rzecz utrzymania dobrostanu zwierząt i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, między innymi poprzez wprowadzenie odpowiednich pasz. W 2019 roku sieć wraz z dostawcą mięsa – firmą OSI dokonały audytu pod kątem spełniania kryteriów zrównoważonego rozwoju w 8,5 tysiącach gospodarstw. Do końca 2021 roku planowana jest kontrola w ponad 27 tysiącach gospodarstw.