Reklama

Wyniki grupy MNI w I poł. 2015 r.: wstępne dane

Publikacja: 20.08.2015 16:04

Zarząd MNI, którego największym akcjonariuszem jest Andrzej Piechocki podał wstępne wybrane skonsolidowane dane grupy za pierwsze półrocze br.

Przychody grupy, której skład ciągle się zmienia, wynieść mają nie mniej niż 81,5 mln zł (spadek o 12 proc. rok do roku z 92,7 mln zł), zysk operacyjny przynajmniej 14,1 mln zł (spory wzrost z 8,75 mln zł rok wcześniej), a zysk netto minimum 14,4 mln zł (rok wcześniej 1,3 mln zł). EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) grupy ma zamknąć się sumę przynajmniej 34,8 mln zł, rosnąc nieznacznie z 31,2 mln zł rok temu.

W końcu marca br. na grupę MNI składały się 19 spółek, w tym pozbywające się biznesu telekomunikacyjnego MNI Centrum Usług oraz inna giełdowa grupa - Mobile Internet Technology (MIT).

W zakresie usług telekomunikacyjnych prawie wszystkie aktywa telekomunikacyjne były usytuowane w spółce MNI Centrum Usług (...). Usługi te świadczone były w oparciu o rozległą infrastrukturę własną, w skład której wchodziła między własna światłowodowa sieć szkieletowa, własna infrastruktura w 26 strefach numeracyjnych, ponad 30 głównych węzłów na terenie Polski oraz centrum kolokacji - podał w pierwszym tegorocznym sprawozdaniu kwartalnym zarząd MNI.

"Zmieniające się oblicze rynku telekomunikacyjnego było przyczyną zmiany strategii wobec tego sektora, co w przypadku Grupy MNI oznaczało dezinwestycję w tym obszarze, którą spółka rozpoczęła w IV kwartale 2014 roku" - dodano.

Reklama
Reklama

Aktywa telekomunikacyjne MNI przejmowały Telestrada i Hyperion, w którym MNI jest nadal sporym akcjonariuszem. Po ostatniej transakcji z Andrzejem Wasilewskim, dysponuje 7,65 mln akcji Hyperiona  (23,41 proc. wszystkich). Wasilewski zaś nieco ponad 11 proc.

Sprawozdanie półroczne MNI opublikuje 27 sierpnia.

MNI
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama