Powoli idzie operatorom telekomunikacyjnym zdobywanie nowych źródeł przychodów w kolejnych segmentach gospodarki. Z szacunków rpkom.pl wynika, że trzy sieci komórkowe i jedna telewizja kablowa, które zdecydowały się włączyć do swoich pakietów usługi bankowe, energię elektryczną czy np. monitoring, świadczą po półtora roku działalności około 1 mln takich usług. Liczba ta nie obejmuje usług związanych z ich podstawowym biznesem, np. ubezpieczenia wyświetlaczy smartfonów. Dla przykładu takie polisy stanowią większość z 1,1 mln sprzedanych przez Orange Polska ubezpieczeń.
Ocean stawia opór
Apetyty operatorów i ich partnerów biznesowych zweryfikowała rzeczywistość. Dla przykładu Alior Bank spodziewał się, że w ciągu pięciu lat zdobędzie 2 mln klientów (400 tys. rocznie) spośród użytkowników T-Mobile. Wspólny projekt firm T-Mobile Usługi Bankowe Powered by Alior Bank w półtora roku pozyskał 254 tys. klientów.
– Poruszamy się po oceanie, którego nikt jeszcze nie przebył. Jednak w naszej ocenie w trzy lata, jeśli wszystko pójdzie dobrze, pozyskamy 1 mln nowych klientów – mówił Cezary Stypułkowski, prezes mBanku w październiku 2014 r., gdy bank i Orange ruszały z projektem Orange Finanse.
Wyniki projektu wskazują, że w takiej perspektywie liczyć można raczej na 750 tys. klientów.