Bank czuwa, by klient nie stracił

Jesteśmy na wakacjach. Robimy zakupy albo jemy obiad w restauracji. Chcemy zapłacić kartą, a tu przykra niespodzianka: karta nie działa, bo została zablokowana przez bank. W jakich sytuacjach coś takiego może się zdarzyć?

Aktualizacja: 21.04.2016 07:58 Publikacja: 20.04.2016 22:00

– Kartę płatniczą blokujemy tylko wtedy, gdy zachodzi uzasadnione podejrzenie, że została użyta przez osoby trzecie (oszustów) – wyjaśnia Piotr Termena, menedżer rozwoju biznesu w BZ WBK.

Bank blokuje też kartę, gdy otrzyma w tej sprawie alert z organizacji płatniczej lub innej instytucji lub gdy z własnych analiz banku wynika, że dane z plastiku mogły zostać przechwycone przez osoby trzecie; na przykład wykradli je hakerzy i istnieje ryzyko, że wykorzystają do oszukańczych transakcji.

Pozostało 89% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy