Vodafone zamierza odświeżyć niemiecką markę Otelo, pod którą będzie sprzedawać - wyłącznie online - tanie usługi telefonii komórkowej - podała agencja Reutera. Rzecznik Vodafone'a potwierdza te doniesienia. Wedle nich sprzedaż usług pod marką Otelo zacznie się w lutym bieżącego roku.
Oryginalnie Otelo stanowiło markę usług telefonii stacjonarnej, które świadczyła spółka powiązana z koncernem energetycznym RWE. Została później przejęta przez Mannesmanna i razem z nim trafiła do grupy Vodafone. Obecnie pod marką Otelo Vodafone prowadzi internetowy sklep ze swoją ofertą.
Reaktywacja tej marki ma stanowić sposób Vodafone na tani subsegment niemieckiego rynku komórkowego. Zdecydowanie wszedł do niego już kilka lat temu E-plus z markami Simya i Base. Grupa Deutsche Telekom jest na nim od dwóch lat z tanią marką Congstar. Vodafone także chce wzmocnić swoją ofertę w tym segmencie.