– W poniedziałek w godzinach południowych występowały przejściowe problemy z logowaniem do systemu Pekao24– przyznaje Arkadiusz Mierzwa z Pekao. Jak zapewniają przedstawiciele banku, od godziny 15 w pełni sprawny serwis był już dostępny dla klientów. Na koniec 2009 roku bank miał ok. 1,4 mln użytkowników serwisu Pekao24.
Kłopoty z elektronicznym dostępem do swoich kont mieli użytkownicy bankowości elektronicznej Alior Banku. – Klienci przez kilkanaście minut nie mogli zalogować się do systemu bankowości internetowej – tłumaczy Julian Krzyżanowski z Alior Banku. Jednak z sygnałów od klientów wynika, że przerwy w dostępie do serwisu internetowego występowały także po południu.
Problemy z elektronicznym dostępem najdotkliwiej odczuły osoby, które za pośrednictwem Internetu składają zlecenie transakcji giełdowych. Arkadiusz Mierzwa informuje, że Dom Maklerski Pekao i Centralny Dom Maklerski przyjmowały dyspozycje drogą telefoniczną. W ten sam sposób oraz w oddziałach banku mogli zlecić sprzedaż lub kupno papierów klienci Domu Maklerskiego Alior Banku. – Klienci, którzy mogli ponieść stratę, będą proszeni o złożenie reklamacji. Zasadne reklamacje zostaną oczywiście pozytywnie rozpatrzone – deklaruje Julian Krzyżanowski.
Podobne kłopoty z systemem informatycznym występowały w obu bankach już wcześniej – w Alior Banku w ubiegły piątek, w Pekao niecały miesiąc temu.
Przypomnijmy, że awarię na dużo większą skalę odczuł największy polski bank PKO BP.