Internetowi klienci banków odprawieni z kwitkiem

Posiadacze kont w Pekao oraz Alior Banku mieli problemy z zalogowaniem się do serwisu internetowego

Publikacja: 13.04.2010 02:53

Internetowi klienci banków odprawieni z kwitkiem

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

– W poniedziałek w godzinach południowych występowały przejściowe problemy z logowaniem do systemu Pekao24– przyznaje Arkadiusz Mierzwa z Pekao. Jak zapewniają przedstawiciele banku, od godziny 15 w pełni sprawny serwis był już dostępny dla klientów. Na koniec 2009 roku bank miał ok. 1,4 mln użytkowników serwisu Pekao24.

Kłopoty z elektronicznym dostępem do swoich kont mieli użytkownicy bankowości elektronicznej Alior Banku. – Klienci przez kilkanaście minut nie mogli zalogować się do systemu bankowości internetowej – tłumaczy Julian Krzyżanowski z Alior Banku. Jednak z sygnałów od klientów wynika, że przerwy w dostępie do serwisu internetowego występowały także po południu.

Problemy z elektronicznym dostępem najdotkliwiej odczuły osoby, które za pośrednictwem Internetu składają zlecenie transakcji giełdowych. Arkadiusz Mierzwa informuje, że Dom Maklerski Pekao i Centralny Dom Maklerski przyjmowały dyspozycje drogą telefoniczną. W ten sam sposób oraz w oddziałach banku mogli zlecić sprzedaż lub kupno papierów klienci Domu Maklerskiego Alior Banku. – Klienci, którzy mogli ponieść stratę, będą proszeni o złożenie reklamacji. Zasadne reklamacje zostaną oczywiście pozytywnie rozpatrzone – deklaruje Julian Krzyżanowski.

Podobne kłopoty z systemem informatycznym występowały w obu bankach już wcześniej – w Alior Banku w ubiegły piątek, w Pekao niecały miesiąc temu.

Przypomnijmy, że awarię na dużo większą skalę odczuł największy polski bank PKO BP.

W ostatni piątek przez kilka godzin klienci tej instytucji korzystający z usług bankowości elektronicznej (iPKO, iPKO Biznes, serwis telefoniczny) nie mogli się zalogować do swoich kont i nie mogli wykonać tą drogą żadnych zleceń. W trakcie trwającej ponad trzy godziny awarii w oddziale banku można było pobrać kwotę nie wyższą niż 1 tys. zł.

PKO BP prowadzi ponad 6,3 mln rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, w tym ponad 3,2 mln z dostępem do Internetu.

Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem