Carrefour walczy od lat, by powstrzymać pogarszanie wyników w Europie. Hipermarkety sieci odczuły tu konkurencję placówek specjalistycznych i rosnącą popularność lokalnych sklepów oraz handlu internetowego. Wreszcie udało się jednak osiągnąć poprawę na rynku macierzystym, a także w Brazylii (drugim rynku po francuskim), i w Chinach. Jednak wyniki południa Europy wypadają nadal słabo.

Carrefour, osiągający ponad 40 proc. obrotów we Francji, osiągnął tam w IV kw. 22,85 mld euro przychodów, niemal identycznie ze średnią prognoz analityków ankietowanych przez Reutera (22,9 mld euro). Także zysk operacyjny w całym 2012 r. był zbieżny z prognozowanymi przez analityków 2,07 mld euro.

Po odjęciu kosztów paliwa i kursów walutowych przychody we Francji zmalały w IV kw. o 0,8 proc. po spadku o 1,5 w III kwartale. Niektóre hipermarkety zmniejszyły obroty o 2 proc ., po spadku o 3,3 w III kw. i 5,7 proc. w II kw. na skutek promocji w październiku i długotrwałych obniżek cen.

Sieć dokonała zmiany asortymentu na tańsze wyroby pod własną marką, ograniczyła też ofertę towarów przemysłowych, ustępując miejsca wyspecjalizowanym rywalom.    —reuters, p.r.