Koniec kolejek przed kasami?

W przyszłym miesiącu dwa zakłady energetyczne umożliwią swoim klientom płacenie rachunków za pomocą automatycznych terminali. Pierwsza tego typu oferta w kraju ma pomóc rozładować kolejki w punktach obsługi klienta. W przyszłości urządzenia pozwolą płacić także za gaz, telefon itp.

Aktualizacja: 22.11.2007 02:37 Publikacja: 21.11.2007 18:41

Koniec kolejek przed kasami?

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Miesięcznie w Polsce opłacanych jest do 70 mln rachunków. Zdecydowana większość na poczcie (ponad 50 proc.) i w biurach obsługi klienta, np. zakładów energetycznych. – Możliwość dokonywania takich opłat bez lub z niższą prowizją powoduje, że klienci wybierają ten sposób regulowania należności, mimo że często wiąże się to ze stratą czasu w kolejkach – mówi Krzysztof Woźniak, szef projektów w warszawskiej firmie informatycznej Arcus.

Firma wprowadziła na rynek i wdraża w kilku zakładach energetycznych rozwiązania do obsługi tzw. masowych płatności. – Usprawnią one płatności, których nadal będzie można dokonać bez prowizji – podkreśla Krzysztof Woźniak.

Automaty usytuowane w biurach obsługi klientów lub np. w centrach handlowych zeskanują rachunki i pobiorą opłatę (gotówką lub za pomocą karty bankowej). Mogą również pełnić funkcję informacyjne oraz służyć do sprzedaży innych produktów lub usług na zasadzie przedpłaty.

Arcus liczy, że jego oferta – autorskie oprogramowanie i sprzęt od portugalskiego partnera – znajdzie zastosowanie także w innych firmach obsługujących dużą liczbę klientów, którzy dokonują okresowych opłat.

Rozwiązanie wzorowane jest na portugalskich systemach wykorzystywanych m.in. przez Portugal Telecom oraz tamtejsze zakłady energetyczny EDP, które mają ponad 9 mln klientów.

W przeciwieństwie do powszechnie stosowanych w kraju bankomatów, a także m.in. urządzeń do spłacania rat kredytów – inne maszyny samoobsługowe wykorzystywane są na niewielką skalę. Dopiero od niedawna sklepy Auchan zaoferowały klientom możliwość skorzystania z kas samoobsługowych.

Miesięcznie w Polsce opłacanych jest do 70 mln rachunków. Zdecydowana większość na poczcie (ponad 50 proc.) i w biurach obsługi klienta, np. zakładów energetycznych. – Możliwość dokonywania takich opłat bez lub z niższą prowizją powoduje, że klienci wybierają ten sposób regulowania należności, mimo że często wiąże się to ze stratą czasu w kolejkach – mówi Krzysztof Woźniak, szef projektów w warszawskiej firmie informatycznej Arcus.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy