Nie jest to więc literatura przeznaczona dla amatorów, tylko zdecydowanie dla osób chcących pogłębiać zdobytą już wiedzę. Dzięki tej lekturze możemy się dowiedzieć, jak rozwijać i wdrażać efektywne kampanie reklamowe. Dostarcza szczegółowych informacji o analizowaniu zachowań konsumenckich, segmentacji rynku, opracowywaniu nowych produktów czy usług.
Dodatkowo czytelnik otrzyma instrukcje, jak wyceniać wartość marki, a także w jaki sposób określać ceny produktów, aby firma była rentowna. Wiele przykładów obrazowanych jest matematycznymi formułami czy wykresami. Jak pisze autor, jeśli firma dokładnie nie zrozumie swoich klientów w odniesieniu do możliwości rynkowych, to szanse powodzenia jej strategii marketingowej znacznie maleją. Alvin J. Silk pokazuje też sposoby, jak zarządzać klientami – jak ich pozyskać, utrzymać, a czasami kiedy warto się klienta pozbyć. Poznajemy nie tylko metody wprowadzania produktów do sprzedaży – także działania, jakie firma musi podjąć, wchodząc na rynek, czy komunikowania się w obszarze PR.