Farciarz i tajni klienci

Nietypowe zajęcia. W serwisach rekrutacyjnych przybywa oryginalnych ofert

Publikacja: 22.07.2009 02:33

27-letni Konrad Wożakowski od maja jest Młodszym Farciarzem w firmie Bols. O to stanowisko zabiegało

27-letni Konrad Wożakowski od maja jest Młodszym Farciarzem w firmie Bols. O to stanowisko zabiegało ponad 6,5 tys. kandydatów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Pracodawcy w Polsce nie szukają na razie etatowych wiedźm ani zarządców egzotycznych wysp, ale to w naszych serwisach rekrutacyjnych zdarzają się oferty dla układaczy domina, zdalnie pracujących wróżek czy specjalisty od wykrywania przecieków (w brytyjskich dachach...).

Wiosną wśród polskich internautów szybko rozeszło się ogłoszenie o pracy dla młodszego farciarza, który miał się opiekować zespołem 12 pięknych ambasadorek firmy Bols podczas akcji promocyjnych w klubach i dyskotekach w Polsce. – Zależało nam na aplikacjach osób młodych, kreatywnych, potrafiących z poczuciem humoru, ale i pomysłem odpowiedzieć na nasze ogłoszenia – wyjaśnia Irmina Sokulska, koordynator ds. rozwoju organizacji w grupie CEDC. Na ofertę odpowiedziało ponad 6,5 tys. osób – kilka razy więcej niż w tradycyjnych rekrutacjach firmy. Wygrał 27-letni Konrad Wożakowski, absolwent zarządzania z ponad 2,5-letnią praktyką w organizacji eventów znanych marek alkoholowych.

Choć nowych ofert dla farciarzy na razie brakuje, szybko rośnie liczba propozycji pracy dla tajemniczych albo tajnych klientów (z angielska mystery shoppers). Udając prawdziwych klientów, sprawdzają jakość obsługi i usług w sklepach, bankach, hotelach czy nawet instytucjach publicznych, a następnie składają raport firmie zlecającej audyt.

– Najwięcej ofert pracy w tej branży jest obecnie w Wielkopolsce, na Śląsku i Mazowszu – ocenia Aneta Matysek, dyrektor ds. sprzedaży portalu InfoPraca.pl, gdzie ostatnio na tajemniczych klientów czekało ponad 250 propozycji. Większość dotyczyła dużych miast, choć kandydatów do tej pracy firmy szukają też w Lublinie czy Pułtusku.

– To zazwyczaj praca dodatkowa, wykonywana na umowę o dzieło. Aby się o nią starać, trzeba mieć co najmniej średnie wykształcenie. Wymagane są też komunikatywność, spostrzegawczość, sumienność otwartość oraz dostęp do Internetu – wylicza Agata Matysek.

[srodtytul]Ile może zarobić tajny klient?[/srodtytul]

Jak ocenia Mirosław Bartoń, prezes wrocławskiej spółki Vision Secret Client, która prowadzi audyty z udziałem tajnych klientów, mogą oni zarobić netto od 15 do ok. 200 zł za badanie (w zależności od jego skomplikowania). Dla większości z ok. 30 tys. kandydatów na tajnych klientów, których spółka ma w swej bazie danych, to zajęcie jest dodatkowym źródłem zarobków. Część z nich podchodzi też do zadania z misją poprawy jakości obsługi w swej okolicy.

Teraz, gdy coraz więcej firm inwestuje w audyty jakości swych usług, oferty pracy dla tajnych klientów nie są już taką rzadkością jak np. zamieszczona na portalu Pracuj.pl propozycja dla menedżera sieci aniołów biznesu, który powinien się wykazywać „łatwością w budowaniu relacji z ludźmi o różnym typie osobowości i statusie”.

Amatorzy nietypowych ogłoszeń rekrutacyjnych mogli znaleźć ostatnio w InfoPraca.pl ofertę etatowej opieki nad rezydencją w Anglii i propozycję pracy dla modelki stóp – „właścicielki reprezentatywnej nogi”. Jednak według serwisu Monster, część z nietypowych ofert pracy to bardziej eleganckie nazwy całkiem popularnych stanowisk; firmy zamiast windykatorów szukają teraz negocjatorów telefonicznych, a pracowników sklepowej ochrony określają jako detektywów.

[ramka][b][link=http://www.kariera.pl/wyszukiwarka/praca/miasto/warszawa]Praca w Warszawie czeka na Ciebie[/link][/b][/ramka]

Pracodawcy w Polsce nie szukają na razie etatowych wiedźm ani zarządców egzotycznych wysp, ale to w naszych serwisach rekrutacyjnych zdarzają się oferty dla układaczy domina, zdalnie pracujących wróżek czy specjalisty od wykrywania przecieków (w brytyjskich dachach...).

Wiosną wśród polskich internautów szybko rozeszło się ogłoszenie o pracy dla młodszego farciarza, który miał się opiekować zespołem 12 pięknych ambasadorek firmy Bols podczas akcji promocyjnych w klubach i dyskotekach w Polsce. – Zależało nam na aplikacjach osób młodych, kreatywnych, potrafiących z poczuciem humoru, ale i pomysłem odpowiedzieć na nasze ogłoszenia – wyjaśnia Irmina Sokulska, koordynator ds. rozwoju organizacji w grupie CEDC. Na ofertę odpowiedziało ponad 6,5 tys. osób – kilka razy więcej niż w tradycyjnych rekrutacjach firmy. Wygrał 27-letni Konrad Wożakowski, absolwent zarządzania z ponad 2,5-letnią praktyką w organizacji eventów znanych marek alkoholowych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy