Według najnowszych statystyk GUS, ponad 90 proc. polskich przedsiębiorstw (przebadano ich łącznie 14,4 tys.) ma dostęp do internetu. Ponad 56 proc. z nich korzysta z sieci wewnętrznej LAN, a blisko 25 proc. wykorzystuje bezprzewodową WiFi. Internet najrzadziej (88,2 proc.) wykorzystywany jest w małych firmach, zatrudniających od 10 do 49 osób. Wśród największych (250 pracowników i więcej), z sieci nie korzysta tylko 0,3 proc.
[srodtytul]Jedna czwarta firm z dostępem od operatorów komórkowych[/srodtytul]
Zaskakująco dużo przedsiębiorstw (40,5 proc. wszystkich, bez względu na wielkość), łączy się z siecią za pośrednictwem modemów analogowych lub cyfrowych ISDN. W wykorzystaniu tej technologii przodują (41,5 proc.) najmniejsze firmy (10-49 osób). Według GUS tylko 58,1 proc. polskich firm wykorzystuje łącze szerokopasmowe (nie jest jednak jasna definicja takiego łącza, jaką przyjęto w statystykach).
Spośród dostępów szerokopasmowych niemal połowa (48,2 proc. realizowana jest w technologii DSL. Inne rozwiązania, takie jak np. dostęp zapewniony przez operatora telewizji kablowej czy PLC to 15,7 proc. Spośród przebadanych przez GUS 96,7 tys. firm, 24,6 tys. (czyli 25,4 proc.) łączyło się z siecią przez łącza bezprzewodowe w technologiach GSM, GPRS, UMTS, etc.
[srodtytul]Telekomunikacyjni liderzy[/srodtytul]