Na sprzedaż usług z pomocą firm medycznych zdecydowała się właśnie ubezpieczeniowa firma Signal Iduna. To jeden z czołowych graczy na rynku polis medycznych zwłaszcza szpitalnych.
– To nowy kanał dystrybucji, w którym widzimy potencjał. Mamy podpisaną umowę z jednym z największych centrów medycznych – Enel-Med. Umowa ma charakter agencyjny i dotyczy sprzedaży polis indywidualnych – mówi „Rz” Adam H. Pustelnik, prezes towarzystwa Signal Iduna. – Jesteśmy w trakcie rozmów dotyczących rozszerzenia współpracy o polisy korporacyjne.
Adam Rozwadowski, prezes Enel-Medu, nie ma złudzeń co do dalszego kierunku współpracy z ubezpieczycielami:
– Wzajemne relacje będą zmierzać ku współpracy agencyjnej, kiedy nie tylko oferujemy klientom usługi ubezpieczycieli, ale sprzedajemy też ich polisy – mówi „Rz” Rozwadowski. – Pacjentowi najłatwiej jest kupić ubezpieczenie w ośrodku medycznym, z którego często korzysta i do którego ma zaufanie. Dotąd firmy ubezpieczeniowe podczas rozliczeń chciały przerzucać ryzyko na firmę medyczną. Teraz współpraca ma zmierzać w tym kierunku, że ubezpieczyciele przejmują większość ryzyka, w zamian uzyskując opłatę za usługę.
Signal Iduna prowadzi już rozmowy z kolejnym centrum medycznym. Za pośredniczenie w sprzedaży polis centra dostawać będą prowizję. – Na miejscu w placówce klienci będą mogli otrzymać informacje o możliwości nabycia polisy zdrowotnej, a także wypełnić wniosek ubezpieczeniowy, który zostanie przekazany do towarzystwa Signal Iduna. Sprzedaż będą prowadzić pracownicy towarzystwa – mówi prezes Pustelnik.