W każdym oddziale banku można wykonać podstawowe czynności związane z obsługą konta osobistego. Ale z niektórymi operacjami, nawet dotyczącymi ROR, lepiej udać się do placówki, w której otwieraliśmy rachunek. Przyspieszy to procedurę.

Tak jest np. w BPH. O zmianę limitów transakcyjnych dla karty do ROR najbardziej opłaca się wnioskować w tym oddziale, który wydał plastik. Klient Kredyt Banku we własnym oddziale szybciej otrzyma limit kredytowy w rachunku lub ustanowi pełnomocnika. W BGŻ w macierzystej placówce zasadniczo należy załatwiać sprawy związane z debetem lub kredytem w koncie osobistym. Wniosek o zmianę warunków kredytowania może być przyjęty w innym oddziale tylko na wyraźne życzenie klienta. Wtedy jednak placówki muszą się wymienić dokumentami, a to wydłuża procedurę.

Częściej z podobnymi ograniczeniami spotykają się osoby spłacające kredyty hipoteczne. Na przykład w Deutsche Banku tylko w macierzystej placówce można wystąpić o wakacje w spłacie kredytu hipotecznego czy przewalutowanie takiego kredytu. Tam też należy się zgłosić, by podpisać jakikolwiek inny aneks do umowy o kredyt hipoteczny.

Klient Kredyt Banku we wszystkich tych sprawach może udać się do dowolnej placówki, jednak macierzysta obsłuży go najszybciej. Podobnie jest w Pekao SA. Także PKO BP sugeruje, by sprawy związane z kredytami hipotecznymi załatwiać w oddziale, który udzielił finansowania. Jedynie w przypadku przewalutowania kredytu nie jest to sugestia, ale twarde zalecenie. Operację tę można wykonać tylko w placówce, która obsługuje kredyt.

Alior Bank, BZ WBK, ING, Lukas Bank, Millennium, MultiBank zapewniają, że każdą operację da się wykonać równie łatwo w każdym oddziale.