Blisko 7 mln zł straty operacyjnej i ponad 9 mln zł straty netto zanotował w I półroczu tego roku [b]Mediatel[/b]. W ubiegłym roku oba te parametry finansowe miał na plusie. Operatorowi nie udało się na razie odrobić strat, jakie poniósł na hurtowym rynku w Stanach Zjednoczonych.
Przychody Mediatela wyniosły od stycznia do czerwca 2010 r. prawie 55 mln zł. W ubiegłym roku były o 50 mln zł wyższe. W ubiegłym roku jednak rynek amerykański przyniósł Mediatelowi prawie 49 mln zł, a w tym tylko 9 mln zł. W ujęciu procentowym (90 proc.) jeszcze wyższe są straty Mediatela na rynku holenderskim, ale tam operator notował przychody w wysokości niespełna 4 mln zł. Wartość sprzedaży na krajowym rynku hurtowym (32 mln zł) spadła w tym roku bardzo nieznacznie.
[i]źr.Mediatel[/i]
Mediatel, po zakończeniu projektu rozwoju usług dla biznesu (sprzedane sieci [b]Aster[/b]) próbuje teraz rozwinąć usługi outsourcingu usług telekomunikacyjnych na użytek operatorów, którzy chcieliby pozyskiwać klientów w sieci [b]Telekomunikacji Polskiej[/b].