W tym roku Kredyt Bank znacząco zwiększył udziały w rynku kredytów hipotecznych. Według prognoz w całym 2010 r. sprzedaż kredytów mieszkaniowych wyniesie 2,45 mld zł wobec 1,35 mld zł w roku ubiegłym.
– Znaczący wpływ na ten rezultat miała kampania marketingowa przeprowadzona wiosną. W jej trakcie promowana była także nowa oferta ubezpieczeń powiązanych z kredytami hipotecznymi: na życie oraz od utraty pracy. Od maja do lipca nasz udział w miesięcznej sprzedaży na rynku osiągnął nawet 9 – 10 proc. – mówi Gert Rammeloo, wiceprezes banku.
Kredyt Bank przeprowadził także cztery sezonowe akcje promocyjne wspierające kredyt gotówkowy, którego sprzedaż do końca roku powinna wynieść 840 mln zł. To spadek o 15 proc. w skali roku, ale przedstawiciele banku tłumaczą, że obecnie ten produkt jest kierowany wyłącznie do własnych klientów. Dodatkowo aż 45 proc. takich pożyczek to kredyty z ubezpieczeniem na życie.
Bank planuje w 2011 r. sprzedać ponad 100 tys. kont osobistych z nowej oferty, z czego 40 proc. dzięki akwizycji nowych klientów – zapowiada Tomasz Molenda, dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej Kredyt Banku. Pozostałe 60 proc. będzie efektem zamiany starych rachunków na nowe. W listopadzie bank zmienił ofertę kont, wprowadzając nowe pakiety. Dodatkowo uproszczono procedury. Dzięki temu otwarcie konta trwa tylko dziesięć minut.
Bank prowadzi 640 tys. rachunków klientów indywidualnych. Od początku roku ich depozyty w banku wzrosły o ponad 1,2 mld zł, a sprzedaż produktów inwestycyjnych przekroczyła kwotę 2,5 mld zł. Liczba kont oszczędnościowych wzrosła w tym roku o ponad 111 tys.