Polkontel unifikuje swoje marki

Publikacja: 12.05.2011 07:00

Polkontel unifikuje swoje marki

Foto: ROL

Simplus

,

36,6

i

Sami Swoi

oraz

iPlus

– brandy na których reklamę

Polkomtel

przeznaczył przez lata około 1,3 mld zł - przestają być markami telekomu. Jedynym brandem sieci zostaje

Plus

.

O zmianie poinformował wczoraj zarząd Polkomtela, tłumacząc, że strategia jednej, monolitycznej marki to światowy trend na rynkach dojrzałych, a do takich należy już Polska. - Wiemy, że rynek jest w stadium dojrzałości. Nie różnimy się tu od gospodarek zachodnich. 75 proc. transakcji, jakie wykonują sprzedawcy to operacje na naszej własnej bazie abonentów. Tylko niewielka część tych zdarzeń to sprzedaż usług nowym klientom – mówił Jarosław Bauc, prezes Polkomtela. - Chcielibyśmy, aby nasi klienci czuli się bardziej związani z naszym brandem – tłumaczył decyzję o zmianie struktury znaków.

Pytany, czy Polkomtel przygotowuje się w ten sposób do odparcia marketingowe ataku ze strony Polskiej Telefonii Cyfrowej (zaplanowała konferencję o rebrandingu sieci Era na 19 maja) – odbijał piłeczkę twierdząc, że to pytanie do PTC, czy dostosowywała się do Plusa.

Stare marki będą znikać powoli

Do tej pory Polkomtel promował usługi pod markami Simplus (od 1998 r.), Sami Swoi (od 2004 r.), iPlus (od 2005 r.) oraz 36,6 (od 2008 r.).

Jak wyjaśniała Jowita Michalska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej, submarki pozostaną w ofercie, ale jako nazwy taryf. Tylko iPlus zostanie zastąpiony przez „Plus Internet".

To oznacza, że brandy nie znikną (przynajmniej nie od razu) z reklam i materiałów promocyjnych. Takie podejście pozwala Polkomtelowi nie rewidować wartości znaków, w które do tej pory inwestował. Bauc potwierdził, że zmiany nie wpływają na wyniki firmy, ani sposób jej działania od strony technicznej.

Wiceprezes Krzysztof Kilian był natomiast przekonany, że ujednolicenie marki przyniesie firmie korzyści w postaci niższych kosztów, a w przyszłości – wyższych zysków.

1,3 mld zainwestowane w marki

Ile Polkomtel wyłożył łącznie na zastępowane przez Plus marki – nie ujawniono, ale według danych zebranych dla nas przez Kantar Media (d. Expert Monitor), tylko kampanie reklamowe niwelowanych dziś marek kosztowały Polkomtel łącznie około 1,3 mld zł (dane bez rabatów). Trudno przy tym wyodrębnić kwoty dla poszczególnych brandów, bo część kampanii łączyła w sobie promocję kilku znaków.

- Za zmianą strategii marki pójdzie promocja i nowości w ofercie – zapowiedział Kilian. Zdradził np., że za 10 zł miesięcznie będzie kosztować klienta oferta poszerzona o smartfona.

Wczoraj Polkomtel oficjalnie poinformował, że wprowadza nową usługę (Pay per call), w której rozmowa bez względu na długość kosztuje 0,29 zł.

Koniec BSA

Operator szuka też nowego sposobu na wprowadzenie do oferty usług Internetu stacjonarnego. – Zrezygnowaliśmy z BSA (hurtowy zakup linii internetowych od TPSA – red.). Pracujemy nad innym modelem, w którym moglibyśmy kupować hurtowo ruch od operatora i sprzedawać usługę pod naszą marką – powiedział Kilian.

Na koniec grudnia Polkomtel obsługiwał około 14 mln kart SIM, a na koniec marca 14,13 mln. Jest pod tym względem drugą siecią w kraju po Orange.

Simplus

i

Pozostało 100% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy