Banki zabiegają o zamożnych klientów

Banki coraz mocniej konkurują o zamożnych klientów. Ostatnio nowe usługi dla tej grupy wprowadziły Pekao i Kredyt Bank

Aktualizacja: 05.02.2012 20:30 Publikacja: 05.02.2012 16:57

Banki zabiegają o zamożnych klientów

Foto: ROL, AW Andrzej Wiktor

Pekao  zmienia nazwę marki segmentu obsługi klientów zamożnych i wprowadza bankowość osobistą Premium. W ramach wydzielonego segmentu bank obsługuje już 400 tys. klientów zamożnych, chce też pozyskać nowych.

- Chcemy w ciągu roku zwiększyć tę grupę o przynajmniej 5-10 proc. – mówi Mateusz Gołąb, dyrektor departamentu klienta zamożnego banku.

W Pekao są to klienci z dochodami 7,5 tys.  zł netto na gospodarstwo domowe lub aktywami ulokowanymi w grupie kapitałowej Pekao w wysokości 50 tys. zł.

- Główną zmianą jest podniesienie jakości obsługi klientów zamożnych do poziomu nieoferowanego do tej pory. Wprowadziliśmy narzędzie do procesu planowania inwestycyjnego, za pomocą którego nasi klienci  zainwestowali już 350 mln zł. Przeszkoliliśmy i certyfikowaliśmy ponad 800 doradców w ponad 350 placówkach. W każdej z nich klient będzie mógł liczyć na ujednolicony standard obsługi – mówi Mateusz Gołąb.

Bank wprowadził limit maksymalnie 400 klientów przypadających do obsługi przez jednego doradcę.

Jedną  z dostępnych usług będzie możliwość wyliczenia przez doradcę  luki emerytalnej, na podstawie dotychczasowych zarobków oraz składek odprowadzonych do ZUS i funduszy emerytalnych. -  To ułatwi decyzje dotyczącą długoterminowego inwestowania i regularnego oszczędzania - mówi przedstawiciel Pekao.

Dodaje, że klienci zamożni mogą m.in. negocjować warunki cenowe produktów finansowych, mają specjalne oferty  w programie partnerskim,  w tym m.in. wyższe zniżki na zakupy.

Szacunkowa liczba klientów zamożnych w Polsce to 2 mln , ale banki mają zróżnicowane kryteria segmentacji klientów, wynoszą od 5 do 12 tys. zł dochodów miesięcznie lub oszczędności od 50-100 tys. złotych. W ostatnich dniach  nową bankowość osobistą – Program Concerto  wprowadził Kredyt Bank. To oferta skierowana do klientów spełniających kryterium 7 tys. wpływów na rachunek lub 200 tys. aktywów.

Dotychczas Kredyt Bank nie był kojarzony z produktami dla klientów zamożnych. Nowy Program Concerto został stworzony w oparciu o naszą strategię, która zakłada zainteresowanie tym rynkiem. Liczymy, że dotrzemy z ofertą do młodego, zamożnego klienta o szczególnych wymaganiach –mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor zarządzający departamentem marketingu Kredyt Banku. Szacujemy potencjał rynku na ok. 1,3 mln osób z perspektywą 10 proc.  wzrostu rocznie. Oprócz produktów skierowanych do tej grupy bank  chce przyciągnąć klientów  ofertą specjalną. - To bezpłatne zaproszenia na wyjątkowe wydarzenia muzyczne. W tym kwartale mamy dla naszych nowych i obecnych klientów podwójne zaproszenia na ponad 20 koncertów w całej Polsce – mówi Remigiusz Hołdys.

Pekao  zmienia nazwę marki segmentu obsługi klientów zamożnych i wprowadza bankowość osobistą Premium. W ramach wydzielonego segmentu bank obsługuje już 400 tys. klientów zamożnych, chce też pozyskać nowych.

- Chcemy w ciągu roku zwiększyć tę grupę o przynajmniej 5-10 proc. – mówi Mateusz Gołąb, dyrektor departamentu klienta zamożnego banku.

Pozostało 87% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy