Trze­cia gieł­do­wa fran­cu­ska spół­ka in­ży­nie­rii lą­do­wej (3 mld dol. war­to­ści) zmniej­szy­ła zysk w 2011 r., ale zdo­by­ła re­kor­do­wy pa­kiet za­mó­wień na 13,5 mld eu­ro. Na gieł­dzie w Pa­ry­żu zy­ska­ła 16,3 proc.

Rocz­ny zysk net­to Eif­fa­ge zma­lał o 11,6 proc., do 205 mln eu­ro, z po­wo­du nad­zwy­czaj­nych kosz­tów fi­nan­so­wych, ope­ra­cyj­ny wzrósł o 6,21 proc., do 1,1 mld, a ob­ro­ty o 3 proc., do 13,73 mld. – Spo­dzie­wa­my się wzro­stu zy­sku net­to i ob­ro­tów – zapowiedział pre­zes Pier­re Ber­ger. Do po­pra­wy marż i dal­sze­go zmniej­sze­nia dłu­gu ma­ją się przy­czy­nić za­mó­wie­nia i li­nie kre­dy­to­we za­rów­no dla sa­me­go hol­din­gu, jak i dla spół­ki Eif­fa­rie (jo­int ven­tu­re z au­stra­lij­ską Ma­cqu­arie), któ­ra kon­tro­lu­je APRR, czwar­te­go w Eu­ro­pie ope­ra­to­ra au­to­strad. W 2011 r. zmniej­szy­ła dług net­to o 4,5 proc., do 12,65 mld eu­ro.

– Re­struk­tu­ry­za­cja za­czy­na da­wać owo­ce – stwier­dził Eric Le­ma­rie, ana­li­tyk Au­rel BGC. – Dy­rek­cji uda­ło się po kil­ku trud­nych la­tach po­pra­wić sy­tu­ację, co do­brze ro­ku­je na przy­szłość.