Internauci sprawdzający ceny urządzeń elektronicznych w porównywarce cenowej Nokaut w ubiegłym roku zdecydowanie najczęściej pytali o smartofny i tablety. Z analizy danych portalu wynika, że w 2012 zainteresowanie tabletami wzrosło o 120 proc. w porównaniu do 2011 roku, a smartfonami o ponad 20 proc.
W przypadku tabletów największe zainteresowanie budziły modele Samsunga. Marka ta skupił nieco ponad 20 proc. ruchu i zyskała niemal 8 proc. przewagę nad Apple w ogólnej liczbie odsłon i 5 proc. nad tanią marką Goclever.
W kategorii smartfonów w 2012 najwięcej zapytań generował Samsung. Modele tej marki skupiły niemal połowę zainteresowania użytkowników w całej kategorii telefonów komórkowych i w porównaniu do 2011 roku zanotowały wzrost na poziomie 15 proc. Wyraźny spadek zainteresowania dotknął natomiast Nokię, która na łącznej liczbie odsłon w całej kategorii straciła aż 12 proc. oraz HTC (spadek o 5 proc.).
Coraz większe zainteresowanie wzbudzają natomiast smartfony Sony, której produkty zyskały ponad 4 proc. na popularności w porównaniu z 2011 r., co dało marce kolejne po Samsungu i Nokii miejsce w rankingu najpopularniejszych producentów telefonów komórkowych. W przypadku telefonów marki Apple popularność w odniesieniu do całej kategorii wzrosła w 2012 roku zaledwie o 2 proc.