- Polska jest dla nas jednym z kluczowych rynków, gdzie w segmencie mobilnym należymy do liderów rynku i naszym celem jest systematyczne poprawianie na nim pozycji.  Chcemy tu przede wszystkim rosnąć organicznie, choć nie wykluczamy przejęć, gdyby pojawiała się ciekawa okazja – mówiła Claudia Nemat z zarządu Deutsche Telekom, podczas World Mobile Congress w Barcelonie.

Podczas konferencji w Barcelonie niemiecki operator przekonywał, że wdrąża nową strategię, w której pozostawi więcej swobody w biznesie swym firmom-córkom w poszczególnych krajach.

Polska była przedstawiania jako jeden z tych krajów, gdzie jest to już praktykowane od jakiegoś czasu, np. w przypadku wdrożenia technologii NFC. – Już ponad 5 tys. osób w Polsce używa naszego narzędzia Mobile Wallet. A do końca roku ma ta liczba zwiększyć się do 50 tys. To cel, który postawił sobie zarząd Polskiej Telefonii Cyfrowej – mówił Thomas Kiessling, odpowiedzialny w Deutsche Telekom za produkty i innowacje.  Jest on też przekonany, że w Polsce sukces odniosą wprowadzane przez T-Mobile smartfony z systemem Firefox OS. – Polska to idealny rynek dla tego typu tanich urządzeń (cena poniżej 100 euro). Dla wielu klientów będzie to pierwszy aparat, w którym będą wchodzić w świat mobilnego Internetu – mówi Kiessling. Nie chciał  jednak zdradzić planów operatorów związanych z wielkością  sprzedaży tego produktu na polskim rynku.

Thomas Kiessling zapowiada, że niemiecki operator zamierza wprowadzać w Polsce kolejne nowości produktowe związane z handlem mobilnym oraz rozwiązaniami  typu machine to machine (M2M). – Polska będzie wśród pierwszych krajów, gdzie będzie wdrażać produkty z tych obszarów – zapowiada Keissling. W zakresie rozwiązań  M2M Deutsche Telekom współpracuje m.in. z takimi firmami jak IBM i SAP.