Gartner: w 2013 r. sprzeda się 2,35 mld mobilnych urządzeń

Publikacja: 26.06.2013 21:59

Firma badawcza Gartner w opublikowanym raporcie szacuje, że światowa sprzedaż tabletów i komórek oraz komputerów wyniesie w 2013 roku 2,35 miliarda. To o 5,9 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Motorem napędowym rynku będą przede wszystkim „inteligentne" telefony oraz tablety.

Tym samym kolejny rok akcent dominującego segmentu sprzedaży jest odsuwany od komputerów na rzecz komórek i tabletów właśnie. Jeśli chodzi o sprzedaż tych pierwszych ma ona wzrosnąć o 4,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego i osiągnąć poziom 1,8 miliarda sztuk nowych urządzeń, a kolejny rok zakończyć ze sprzedażą większą o kolejne 100 milionów sztuk w stosunku do 2013 roku. Szacunkowe 202 miliony tabletów, które trafić mają do rąk nowych właścicieli to zapowiedź spektakularnego, 67,9-proc. wzrostu.

Kolejny rok również zapowiada się doskonale dla sprzedawców tabletów. W 2014 roku na rynek ma trafić ponad 276 milionów takich urządzeń czyli o ponad 36 proc. więcej niż w 2013 roku. Tym samym sceptyczne prognozy niektórych managerów, o tym jakoby tablet miał się nie przyjąć jako przyjaciel współczesnego fana technologii okazują się nie mieć przełożenia na liczby.

W rynkowej defensywie są natomiast producenci komputerów stacjonarnych i notebooków, których sprzedaż, zgodnie z danymi Gartnera, ma spaść o ponad 10 proc. do 305 milionów sztuk sprzedanych na całym świecie. Niekorzystnie wygląda też prognoza na 2014 rok, która mówi o kontynuacji trendu spadkowego o kolejne kilka procent. Na rynku systemów operacyjnych, zdaniem analityków Gartnera, umacniać się będzie Android, którego przewaga nad drugim w zestawieniu najpopularniejszych platform Windowsem w ciągu dwóch lat będzie skokowo rosnąć.

W 2014 roku Android ma obsługiwać ponad miliard urządzeń podczas, gdy amerykanie z Microsoftu zaskarbią sobie sympatię niespełna 380 milionów użytkowników.

W zestawieniu tym system Windows wydaje się nie nadążać za azjatyckimi konkurentami. Jedyną firmą zza wielkiej wody, która stara się utrzymać swoją wzrostową passę jest Apple.W 2014 roku firma chce sprzedać o 142 miliony nowych urządzeń z iOS więcej niż w 2012 roku. To wynik o ponad 66 proc. lepszy niż osiągnięte w zeszłym roku niespełna 213 milionów sprzedanych sprzętów z tym systemem.

Nienajlepiej wygląda sytuacja BlackBerry. Mimo zapowiedzi dotyczących nowości w ofercie firma ma w tym rok sprzedać 25,2 miliona urządzeń tj o 9,36 miliona produktów ze swoim systemem mniej niż w poprzednim roku. Rok 2014 ma zakończyć sprzedażą 22,3 miliona egzemplarzy, czyli kolejnym spadkiem. Zdaniem Gartnera, z roku na rok maleć będzie udział nie należących do największej czwórki platform w sprzedaży na światowym rynku. W 2012 rok producenci, których sprzęty pracowały innych systemach sprzedali 1,1 miliarda nowych urządzeń. Rok 2014 ma dać możliwość umieszczenia na globalnym rynku tylko 690 milionów takich produktów.

Firma badawcza Gartner w opublikowanym raporcie szacuje, że światowa sprzedaż tabletów i komórek oraz komputerów wyniesie w 2013 roku 2,35 miliarda. To o 5,9 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Motorem napędowym rynku będą przede wszystkim „inteligentne" telefony oraz tablety.

Tym samym kolejny rok akcent dominującego segmentu sprzedaży jest odsuwany od komputerów na rzecz komórek i tabletów właśnie. Jeśli chodzi o sprzedaż tych pierwszych ma ona wzrosnąć o 4,3 proc. w stosunku do roku ubiegłego i osiągnąć poziom 1,8 miliarda sztuk nowych urządzeń, a kolejny rok zakończyć ze sprzedażą większą o kolejne 100 milionów sztuk w stosunku do 2013 roku. Szacunkowe 202 miliony tabletów, które trafić mają do rąk nowych właścicieli to zapowiedź spektakularnego, 67,9-proc. wzrostu.

Ekonomia
Pracownik w centrum uwagi organizacji
Ekonomia
Korzyści dla firmy z wynajmu długoterminowego
Ekonomia
Czy sukces może uśpić czujność lidera?
Materiał Promocyjny
Porównywarka finansowa, czyli jak szybko wybrać najlepszy produkt bankowy
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Ekonomia
Świetny debiut Diagnostyki na GPW. Akcje mocno w górę
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”