Reklama
Rozwiń
Reklama

P&G stawia na studentki Politechnik

Program Future Female Leader zainicjowany przez P&G ma przełamywać stereotypowe myślenie o kobietach w zawodach technicznych, zapewniać równowagę na rynku pracy i zachęcać kobiety do łączenia swojej przyszłości z sektorem technologiczno-inżynieryjnym.

Publikacja: 27.06.2019 09:59

Obecnie według raportu „Kobiety na Politechnikach 2018” tylko 13 proc. studiujących kobiet wybiera uczelnie techniczne. Choć z roku na rok sytuacja poprawia się, to na Elektrotechnice tylko 6,1 proc.  studentów to kobiety, na Mechatronice – 8,5 proc., a na kierunku Automatyka i Robotyka – 9,3 proc.  Zmienić to ma program P&G Future Female Leader skierowany do studentek III-V roku uczelni technicznych, które chcą rozwijać swoją karierę w sektorze technologiczno-inżynieryjnym. Projekt organizowany przez fabrykę P&G Gillette w Łodzi to nie tylko szansa na zdobycie wiedzy i nowych umiejętności, ale również okazja, by przekonać się, jak wygląda praca w jednej z największych i najbardziej innowacyjnych fabryk Procter & Gamble na świecie.

Uczestniczki programu mogą poznać jak przebiega proces produkcyjny, a także zarządzanie liniami produkcyjnymi m.in. takich produktów jak maszynki Gillette Venus Breeze, Olay czy Venus Embrace.

- Dążymy do równej reprezentacji kobiet i mężczyzn na wszystkich szczeblach zarządzania, począwszy od poziomu początkowego. Nie jest jednak łatwo zatrudnić na tym etapie jednakową liczbę kobiet i mężczyzn, ponieważ mimo coraz większej świadomości, dyskusji publicznych oraz licznych inicjatyw, kobiety cały czas są w mniejszości na kierunkach technicznych uczelni wyższych, a jeszcze mniej kobiet kandyduje na stanowiska inżynierskie w firmach – mówi Agnieszka Adamus, Dyrektor Personalny P&G Gillette. - To nie dotyczy tylko Polski, ale na całym świecie obserwuje się, że kobiet na stanowiskach technicznych jest znacznie mniej – dodaje.

 

Program Future Female Leader obejmuje nie tylko sektor techniczny, ale także IT. Ostatnio przeprowadziło go także centrum IT P&G w Warszawie, które jest jednym z trzech takich centrów na świecie.

Reklama
Reklama

Uczestnictwo w projekcie nie tylko pozwala zdobyć nową wiedzę i umiejętności, ale również otwiera drzwi kariery w P&G oferując perspektywę kontynuacji pracy w fabryce P&G Gillette w Łodzi. Spośród młodych kobiet, które wzięły udział w zeszłorocznej edycji, 25 proc. zostało zatrudnionych, a wszystkie oceniły warsztaty jako wartościowe i godne polecenia.

Rocznie w programie bierze udział kilkanaście osób. W jego trakcie mają szansę zapoznać się ze specyfiką pracy w fabryce, poznać firmę oraz jej filozofię rozwijania liderów, skorzystać z wiedzy i doświadczenia naszych menedżerów, którzy oferują im coaching i mentoring w wielu obszarach. Część z nich przechodzi pomyślnie przez proces rekrutacji i dołącza do grona naszych pracowników – dodaje Agnieszka Adamus. 

 

Future Female Leader to tylko jedna z wielu inicjatyw łódzkiej fabryki P&G Gillette. Na uwagę zasługuje również współpraca z Fundacją Perspektywy w ramach programu mentoringowego Lean in STEM oraz wydarzenia takie jak Podwieczorki Technologiczne i spotkania Female Network, podczas których kobiety z całej Polski mogą zobaczyć fabrykę, brać udział w warsztatach, szkoleniach i panelach dyskusyjnych, jak również poznać inspirujące kobiety, które odniosły sukces w fabrykach P&G zlokalizowanych w Polsce i innych krajach Europy Centralnej.

Łódzka fabryka P&G Gillette jest największą placówką produkującą maszynki do golenia tej marki na świecie – nie tylko pod względem powierzchni i zatrudnienia, ale także wolumenu produkcyjnego. Maszynki, które są tu produkowane, trafiają na ponad 100 rynków na pięciu kontynentach.

 

Reklama
Reklama
Ekonomia
PGE odstąpiła od ważnej umowy. Naliczono wysokie kary
Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama