Reklama

P&G stawia na studentki Politechnik

Program Future Female Leader zainicjowany przez P&G ma przełamywać stereotypowe myślenie o kobietach w zawodach technicznych, zapewniać równowagę na rynku pracy i zachęcać kobiety do łączenia swojej przyszłości z sektorem technologiczno-inżynieryjnym.

Publikacja: 27.06.2019 09:59

Obecnie według raportu „Kobiety na Politechnikach 2018” tylko 13 proc. studiujących kobiet wybiera uczelnie techniczne. Choć z roku na rok sytuacja poprawia się, to na Elektrotechnice tylko 6,1 proc.  studentów to kobiety, na Mechatronice – 8,5 proc., a na kierunku Automatyka i Robotyka – 9,3 proc.  Zmienić to ma program P&G Future Female Leader skierowany do studentek III-V roku uczelni technicznych, które chcą rozwijać swoją karierę w sektorze technologiczno-inżynieryjnym. Projekt organizowany przez fabrykę P&G Gillette w Łodzi to nie tylko szansa na zdobycie wiedzy i nowych umiejętności, ale również okazja, by przekonać się, jak wygląda praca w jednej z największych i najbardziej innowacyjnych fabryk Procter & Gamble na świecie.

Uczestniczki programu mogą poznać jak przebiega proces produkcyjny, a także zarządzanie liniami produkcyjnymi m.in. takich produktów jak maszynki Gillette Venus Breeze, Olay czy Venus Embrace.

- Dążymy do równej reprezentacji kobiet i mężczyzn na wszystkich szczeblach zarządzania, począwszy od poziomu początkowego. Nie jest jednak łatwo zatrudnić na tym etapie jednakową liczbę kobiet i mężczyzn, ponieważ mimo coraz większej świadomości, dyskusji publicznych oraz licznych inicjatyw, kobiety cały czas są w mniejszości na kierunkach technicznych uczelni wyższych, a jeszcze mniej kobiet kandyduje na stanowiska inżynierskie w firmach – mówi Agnieszka Adamus, Dyrektor Personalny P&G Gillette. - To nie dotyczy tylko Polski, ale na całym świecie obserwuje się, że kobiet na stanowiskach technicznych jest znacznie mniej – dodaje.

 

Program Future Female Leader obejmuje nie tylko sektor techniczny, ale także IT. Ostatnio przeprowadziło go także centrum IT P&G w Warszawie, które jest jednym z trzech takich centrów na świecie.

Reklama
Reklama

Uczestnictwo w projekcie nie tylko pozwala zdobyć nową wiedzę i umiejętności, ale również otwiera drzwi kariery w P&G oferując perspektywę kontynuacji pracy w fabryce P&G Gillette w Łodzi. Spośród młodych kobiet, które wzięły udział w zeszłorocznej edycji, 25 proc. zostało zatrudnionych, a wszystkie oceniły warsztaty jako wartościowe i godne polecenia.

Rocznie w programie bierze udział kilkanaście osób. W jego trakcie mają szansę zapoznać się ze specyfiką pracy w fabryce, poznać firmę oraz jej filozofię rozwijania liderów, skorzystać z wiedzy i doświadczenia naszych menedżerów, którzy oferują im coaching i mentoring w wielu obszarach. Część z nich przechodzi pomyślnie przez proces rekrutacji i dołącza do grona naszych pracowników – dodaje Agnieszka Adamus. 

 

Future Female Leader to tylko jedna z wielu inicjatyw łódzkiej fabryki P&G Gillette. Na uwagę zasługuje również współpraca z Fundacją Perspektywy w ramach programu mentoringowego Lean in STEM oraz wydarzenia takie jak Podwieczorki Technologiczne i spotkania Female Network, podczas których kobiety z całej Polski mogą zobaczyć fabrykę, brać udział w warsztatach, szkoleniach i panelach dyskusyjnych, jak również poznać inspirujące kobiety, które odniosły sukces w fabrykach P&G zlokalizowanych w Polsce i innych krajach Europy Centralnej.

Łódzka fabryka P&G Gillette jest największą placówką produkującą maszynki do golenia tej marki na świecie – nie tylko pod względem powierzchni i zatrudnienia, ale także wolumenu produkcyjnego. Maszynki, które są tu produkowane, trafiają na ponad 100 rynków na pięciu kontynentach.

 

Reklama
Reklama
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama