ATM,
kóra pod markami
Atman
i
Thinx Poland
Aktualizacja: 21.03.2014 10:22 Publikacja: 21.03.2014 10:22
ATM,
kóra pod markami
Atman
i
Thinx Poland
świadczy usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych, zaprezentowła wyniki finansowe za ubiegły rok.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,04 mln zł w 2013 r. wobec 124,37 mln zł rok wcześniej, a zysk operacyjny - 26,32 mln zł wobec 24,95 mln zł zysku rok wcześniej. Firma zwiększyła też zysk netto, który wyniósł 19,81 mln zł (13,84 mln zł rok wcześniej).
Zarząd ATM podkreśla, że osiągnięte w minionym roku wyniki finansowe były rekordowe, a spółka utrzymała wysoki poziom rentowności (ok. 60 proc. marży ze sprzedaży), m.in. dzięki zachowaniu dyscypliny w obszarze kosztów stałych. Udział przychodów abonamentowych w całości przychodów ATM został utrzymany w 2013 roku na wysokim poziomie (ok. 88 proc.), dzięki czemu zapewniona jest stabilność przepływów pieniężnych przyszłych okresów.
W minionym roku, podobnie jak w okresie wcześniejszym, najdynamiczniej rosnącą częścią biznesu spółki były usługi centrów danych (kolokacja i hosting).Przychody z tego tytułu wzrosły o ponad 17 proc. r/r, osiągając 58 mln zł, z czego aż 97 proc. stanowiły opłaty cykliczne (abonamentowe). Udział usług centrów danych w całkowitej marży ATM wyniósł za cały 2013 rok już ponad 60 proc.
Druga ważna kategoria usług ATM — transmisja danych i usługi światłowodowe — przyniosła w 2013 roku ok. 49,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, dzięki czemu firma zanotowała tu niespełna 4-procentowy wzrost r/r.
W kategorii usług dostępu do Internetu ATM, zgodnie z trendami rynkowymi, odnotowuje dalsze spadki przychodów. W całym 2013 roku przychody z tego tytułu wyniosły 18,3 mln zł (spadek o 14 proc. r/r). Jednak w ciągu 2013 roku spółka odnotowała 18-procentowy wzrost liczby klientów usług dostępu do Internetu.
— Sprzedaż usług transmisji danych i dostępu do Internetu do mniejszych podmiotów jest możliwa ze względu na konsekwentne zwiększanie zasięgu sieci światłowodowej. Poszerzający się zasięg sieci wyraża się rosnącą liczbą lokalizacji biznesowych — głównie biurowców — przyłączonych do sieci, zgodnie z zaprezentowaną w ubiegłym roku strategią Spółki. W ciągu 2013 roku liczba lokalizacji biznesowych w sieci światłowodowej ATM wzrosła o ponad 40 proc. W dalszej perspektywie tendencja ta powinna się utrzymać — mówi Maciej Krzyżanowski, prezes ATM.
Negatywny wpływ na wyniki spółki miało zamknięcie i ostateczne rozliczenie działalności zaniechanej związanej z usługami płatności mobilnych. Była ona prowadzona w grupie ATM w latach 2006-2013 przez spółkę mPay.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
ATM,
kóra pod markami
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Nie żyje Tadeusz Czichon - poinformowało ATM, teleinformatyczna firma, której Tadeusz Czichon był współzałożycielem, wieloletnim szefem, a ostatnio znaczącym akcjonariuszem i przewodniczącym rady nadzorczej.
Zarząd ATM poinformował, że spółka zawarła umowy na łączną sumę 30,92 mln zł.
Kolokacja to priorytet, ale nie pora jeszcze wydzielać z ATM część transmisyjną - przekonuje w rozmowie z rpkom.pl <b>Tadeusz Czichon</b>, założyciel jednego z największych operatorów data center w Polsce. Firma od lat przechodzi zmiany, aby nie konkurować ze swoimi głównymi klientami. Dlatego nie chce wchodzić w usługi wyższego rzędu, a pozostać woli przy poziomie IaaS. Hosting - chętnie odda w ręce partnerowi. Sam Czichon deklaruje, że po nieudanej transakcji z Innovą do sprzedaży akcji przymierzy się za 2-3 lata. Wróciłby do swojej pierwszej spółki zajmującej się czarnymi skrzynkami. To z jej powodu powstał dzisiejszy ATM.
Warszawska giełda w piątek od rana traciła. Spadały też indeksy na innych europejskich parkietach.
Giganci podali już dane za miniony kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy roku. Teraz pora na nieco mniejsze firmy. Obraz rynku średnich operatorów telekomunikacyjnych po trzech kwartałach 2013 r. jest mieszany, tak jak i mieszane są trendy w branży. Jak dowodzą wyniki Multimedia Polska najbardziej rentowne są ciągle sieci telewizji kablowej, gdzie marża EBITDA sięga 50 proc. Za to podobnie jak i w tradycyjnych telekomach stacjonarnych także kablówkom trudno przychodzi powiększanie statystyk baz abonentów i sprzedanych RGU. Problemu tego nie widać ciągle u podmiotów, które jak ATM, zajmują się perspektywicznymi dziś wśród telekomów stacjonarnych, biznesami: prowadzeniem data center i transmisją danych.
Po kwartalnych wynikach gigantów z telekomunikacyjnej branży przyszła pora na firmy średniej i mniejszej wielkości. Przejrzeliśmy ich dotychczas opublikowane sprawozdania.
Prognozy dla polskiego rynku telekomunikacyjnego na 2013 rok są słabsze niż szacunki dla branży w skali globalnej
Wart już 1 mld zł i rosnący biznes skusił kolejnego miliardera
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas