Firma analityczna IDC podsumowała rynek smartfonów. W drugim kwartale 2014 roku sprzedanych zostało 295,3 mln inteligentnych telefonów, co jest wynikiem o ponad 23 proc. lepszym niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Wzrost kwartał do kwartału wyniósł 2,6 proc.
Nie zaszły większe zmiany na rynku dostawców urządzeń. Największą popularnością cieszy się Samsung, który sprzedał 74,3 mln urządzeń. Sprzedaż koreańskiego koncernu spadła rok ro roku o 3,9 proc. przez co spółka straciła 7,1 proc. udziału w rynku i zakończyła kwartał wynikiem 25,2 proc. udziału.
Drugi niezmiennie jest Apple, który za sprawą iPhone'a 5S zyskał 12,4 proc. rok do roku i sprzedał 35,1 mln sprzętów. Daje to amerykańskiemu producentowi 11,9-proc. udział w rynku (o 1,1 pkt. proc. mniej niż rok temu).
Dużo zyskał w drugim kwartale Huawei, który zwiększył swoją sprzedaż o ponad 95 proc. do 20,3 mln. Dało to spółce 6,9 procentowy udział w rynku.
Kolejne miejsca zajmują Lenovo, ze sprzedażą 15,8 mln egzemplarzy i LG, który ulokował na rynku 14,5 mln sztuk.