IDC: II kwartał br. to ponad 295 mln sprzedanych smartfonów

Publikacja: 30.07.2014 15:44

Firma analityczna IDC podsumowała rynek smartfonów. W drugim kwartale 2014 roku sprzedanych zostało 295,3 mln inteligentnych telefonów, co jest wynikiem o ponad 23 proc. lepszym niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Wzrost kwartał do kwartału wyniósł 2,6 proc.

Nie zaszły większe zmiany na rynku dostawców urządzeń. Największą popularnością cieszy się Samsung, który sprzedał 74,3 mln urządzeń. Sprzedaż koreańskiego koncernu spadła rok ro roku o 3,9 proc. przez co spółka straciła 7,1 proc. udziału w rynku i zakończyła kwartał wynikiem 25,2 proc. udziału.

Drugi niezmiennie jest Apple, który za sprawą iPhone'a 5S zyskał 12,4 proc. rok do roku i sprzedał 35,1 mln sprzętów. Daje to amerykańskiemu producentowi 11,9-proc. udział w rynku (o 1,1 pkt. proc. mniej niż rok temu).

Dużo zyskał w drugim kwartale Huawei, który zwiększył swoją sprzedaż o ponad 95 proc. do 20,3 mln. Dało to spółce 6,9 procentowy udział w rynku.

Kolejne miejsca zajmują Lenovo, ze sprzedażą 15,8 mln egzemplarzy i LG, który ulokował na rynku 14,5 mln sztuk.

Na popularności zyskują inni producenci, którzy sprzedali łącznie 135,3 mln smartfonów. To wynik o prawie 39 proc. lepszy niż rok wcześniej. Główna w tym zasługa chińskich koncernów, tj. Xiaomi czy ZTE, które na swoich rynkach dominują rywali.

Firma analityczna IDC podsumowała rynek smartfonów. W drugim kwartale 2014 roku sprzedanych zostało 295,3 mln inteligentnych telefonów, co jest wynikiem o ponad 23 proc. lepszym niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Wzrost kwartał do kwartału wyniósł 2,6 proc.

Nie zaszły większe zmiany na rynku dostawców urządzeń. Największą popularnością cieszy się Samsung, który sprzedał 74,3 mln urządzeń. Sprzedaż koreańskiego koncernu spadła rok ro roku o 3,9 proc. przez co spółka straciła 7,1 proc. udziału w rynku i zakończyła kwartał wynikiem 25,2 proc. udziału.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy