Nowym prezesem został Krzysztof Andrzejewski, dotychczasowy wiceprezes ds. finansowych spółki Żabka Polska, właściciela sieci sklepów Żabka i Freshmarket. Na stanowisko wiceprezesa ds. finansowych rada nadzorcza powołała Tomasza Blicharskiego, przedstawiciela głównego inwestora – funduszu MEP.
Nowy prezes z Żabką związany jest od lipca 2013 roku. W branży handlowej pracuje od ponad 10 lat. W 2003 roku zaczął pracę w koncernie SABMiller produkującym piwo i napoje bezalkoholowe, gdzie sprawował funkcje zarządcze w obszarach sprzedaży, dystrybucji oraz finansów w kilku krajach europejskich. Odpowiadał za pracę regionalnych grup projektowych w różnych obszarach struktur SABMiller. Wcześniej pracował w firmie PricewaterhouseCoopers w działach audytu oraz usług doradczych. Ukończył UAM w Poznaniu, studia podyplomowe na Oxford Said Business School oraz szereg szkoleń z zakresu zarządzania w tym na Harvard Business School oraz Wharton Business School.
– Decyzję inwestora o powierzeniu mi funkcji prezesa odbieram jako wyraz zaufania, a jednocześnie olbrzymie wyzwanie. Żabka jest liderem segmentu convenience w Polsce, a jak uczy doświadczenie, utrzymanie się na szczycie wymaga wiele pracy i stałego wzmacniania swojego potencjału. Moim zadaniem będzie więc nieustanne udoskonalanie modelu biznesowego, który pozwolił na tak dynamiczny rozwój – wyjaśnia w komunikacie Krzysztof Andrzejewski, prezes spółki Żabka Polska. - Jest za wcześnie aby mówić o szczegółach, ale na pewno w centrum naszej uwagi stać będzie konsument. Chcemy między innymi wdrażać innowacyjne rozwiązania, w czym z pewnością pomogą nam bliskie i przyjazne relacje z naszymi ajentami i dostawcami – dodał.
Przedstawiciele właściciela Żabki podkreślali, że zmiana na stanowisku prezesa odbywa się w sposób płynny, a Krzysztof Andrzejewski przez blisko dwa lata współpracując z Jackiem Roszykiem, poznał wszystkie aspekty funkcjonowania Spółki i mechanizmy jej modelu biznesowego.
– Żabka zbudowała w Polsce prężną sieć handlową, która rozwijała się w różnych warunkach rynkowych, zarówno w okresie konsumpcyjnego optymizmu Polaków, jak i w czasie ochłodzenia koniunktury, a nawet potrafiła wpłynąć na nasze zwyczaje zakupowe. Te doświadczenia, zdobyte na bardzo wymagającym rynku, będą stanowić atut przy dalszym rozwoju sieci – mówi Zbigniew Rekusz, senior partner w Mid Europa Partners i szef warszawskiego oddziału funduszu.