Internauci chcą mieć możliwość kupowania za pośrednictwem mediów społecznościowych, wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej "Lubię to czy Kupuję to", opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez Mobile Institute. 38 proc. użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że skorzystało już z przycisku "kup", a według 61 proc. to przydatna lub bardzo przydatna funkcja.
W odniesieniu do marek internauci nie pozostają biernymi obserwatorami, ale bardzo często wchodzą z nimi w interakcje, wykorzystując różne funkcjonalności serwisów, jak choćby przycisk "kup". Korzysta z niego 38 proc. respondentów - w przypadku osób, które lubią marki w social mediach, jest to 59 proc., zaś w przypadku tych, którzy deklarują, że "nie lajkują" marek - 23 proc. Najczęściej w celu zakupów wykorzystywany jest Facebook (60 proc.).
Użytkownicy, którzy obserwują marki w mediach społecznościowych, kupują produkty aż 5 razy częściej. Co więcej 44 proc. użytkowników przyznaje, że dokonało zakupu produktu, którego wcześniej nie rozważało, a 40 proc. kupiło produkt innej marki niż planowało, właśnie pod wpływem informacji znalezionej w sieci.