Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 11.09.2016 18:28 Publikacja: 11.09.2016 18:28
Katarzyna Kucharczyk
Foto: Rzeczpospolita/Waldemar Kompała
Firmy i instytucje biją się o specjalistów potrafiących analizować duże zbiory danych. Poszukują ich pocztą pantoflową, jak również przez oficjalne ogłoszenia rekrutacyjne. Nawet CIA na swojej stronie internetowej kusi speców od big data na rozmaite sposoby. Odwołuje się zarówno do ideałów („będziesz pomagał w rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów tego świata"), jak również do rzeczy bardziej przyziemnych, czyli wynagrodzenia (oferuje ponad 60 tys. dol.).
Jak to jest z tymi ideałami i jak ma się do nich big data? Czy jest tylko narzędziem do tworzenia lepiej spersonalizowanych reklam, czy rzeczywiście może pomóc w uczynieniu świata lepszym? Skoro poruszamy się w przestrzeni cyfrowej, wypada rzec tak: odpowiedź nie jest zero-jedynkowa. Big data to wspaniałe narzędzie, pytanie tylko jak nim pokierujemy.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Coraz więcej firm świadomie inwestuje w jakość, nie tylko swoich produktów i usług, ale też w standardy współpra...
Dane płatnicze dają dziś wyjątkowy wgląd w zachowania i trendy konsumenckie w branży turystycznej. Pozwalają lep...
Polacy chcą rozwijać swoje umiejętności cyfrowe. Potwierdza to ogromne zainteresowanie szeregiem inicjatyw eduka...
Rödl & Partner zapewniła kompleksowe wsparcie podatkowe Santander i Jefferies przy kolejnej sekurytyzacji wierzy...
Aktualnie Komisja Bezpieczeństwa i Obrony pracuje nad Omnibusem gotowości obronnej. Cel jest jeden: zdecydowanie...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas