Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Nikt nie polemizuje z tym, że big data stwarza ogromne możliwości.

Nikt nie polemizuje z tym, że big data stwarza ogromne możliwości. Pomoc w podejmowaniu decyzji i optymalizacja różnego rodzaju procesów to tylko niektóre z nich.

Publikacja: 11.09.2016 18:28

Katarzyna Kucharczyk

Katarzyna Kucharczyk

Foto: Rzeczpospolita/Waldemar Kompała

Firmy i instytucje biją się o specjalistów potrafiących analizować duże zbiory danych. Poszukują ich pocztą pantoflową, jak również przez oficjalne ogłoszenia rekrutacyjne. Nawet CIA na swojej stronie internetowej kusi speców od big data na rozmaite sposoby. Odwołuje się zarówno do ideałów („będziesz pomagał w rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów tego świata"), jak również do rzeczy bardziej przyziemnych, czyli wynagrodzenia (oferuje ponad 60 tys. dol.).

Jak to jest z tymi ideałami i jak ma się do nich big data? Czy jest tylko narzędziem do tworzenia lepiej spersonalizowanych reklam, czy rzeczywiście może pomóc w uczynieniu świata lepszym? Skoro poruszamy się w przestrzeni cyfrowej, wypada rzec tak: odpowiedź nie jest zero-jedynkowa. Big data to wspaniałe narzędzie, pytanie tylko jak nim pokierujemy.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Reklama
Reklama