Reklama

Katarzyna Kucharczyk: Nikt nie polemizuje z tym, że big data stwarza ogromne możliwości.

Nikt nie polemizuje z tym, że big data stwarza ogromne możliwości. Pomoc w podejmowaniu decyzji i optymalizacja różnego rodzaju procesów to tylko niektóre z nich.

Publikacja: 11.09.2016 18:28

Katarzyna Kucharczyk

Katarzyna Kucharczyk

Foto: Rzeczpospolita/Waldemar Kompała

Firmy i instytucje biją się o specjalistów potrafiących analizować duże zbiory danych. Poszukują ich pocztą pantoflową, jak również przez oficjalne ogłoszenia rekrutacyjne. Nawet CIA na swojej stronie internetowej kusi speców od big data na rozmaite sposoby. Odwołuje się zarówno do ideałów („będziesz pomagał w rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów tego świata"), jak również do rzeczy bardziej przyziemnych, czyli wynagrodzenia (oferuje ponad 60 tys. dol.).

Jak to jest z tymi ideałami i jak ma się do nich big data? Czy jest tylko narzędziem do tworzenia lepiej spersonalizowanych reklam, czy rzeczywiście może pomóc w uczynieniu świata lepszym? Skoro poruszamy się w przestrzeni cyfrowej, wypada rzec tak: odpowiedź nie jest zero-jedynkowa. Big data to wspaniałe narzędzie, pytanie tylko jak nim pokierujemy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama