Korzystają z nich niemal wszystkie branże: usługowa, medyczna, finansowa, bankowa, gastronomiczna, logistyczna.
Firmy, które mają aplikacje mobilne, są uznawane przez klientów za nowoczesne i bardziej przyjazne. Zdaniem ekspertów z aplikacji mobilnych powinna korzystać każda firma, która chce się rozwijać oraz mieć skuteczną kontrolę nad zachodzącymi procesami.
– Nie chodzi tutaj o aplikację, którą firma udostępnia masowemu odbiorcy, lecz o narzędzie procesowe i organizacyjne w formie aplikacji mobilnej udostępnione pracownikom danej firmy oraz kontrahentom, czyli rozwiązanie szyte na miarę – mówi Robert Kondracki, prezes zarządu GoApps sp. z o.o. Ogólnodostępne aplikacje oferujące np. dostęp do dokumentów firmowych czy do kalendarza będą wspierać firmę w jej podstawowych działaniach, ale nie będą idealnie dopasowane do potrzeb danej organizacji. – Dzięki wdrożeniu aplikacji zaprojektowanej pod kątem potrzeb firmy zyskuje ona przede wszystkim tzw. uprocesowienie działań. Wiele zadań w każdej firmie można przecież zautomatyzować i usprawnić jak np. obieg dokumentów czy składanie zamówień. Kolejną korzyścią jest mierzalność każdego kroku, możliwość obiektywnego porównywania pracy zespołu, a tym samym optymalizacja oraz lepsza komunikacja wewnętrzna i z klientami – dodaje Kondracki.
Przyszłość to mobile
Przedsiębiorcy muszą mieć świadomość, że klienci szukają dziś innowacyjnych marek, a posiadanie aplikacji to zaledwie pierwszy krok w budowaniu nowoczesnej usługi. Warto zatem śledzić trendy i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku. Dobrym momentem na wdrożenie aplikacji usprawniających procesy w firmie jest czas, gdy zaczyna ona dynamicznie się rozwijać, a zarząd potrzebuje mieć dokładne dane dotyczące efektywności, raportowania czy standaryzacji poziomu usług.
– Dla przykładu podam np. firmę zajmującą się instalacją fotowoltaiczną. Aplikacja mobilna stworzy raport z instalacji paneli fotowoltaicznych na podstawie zdjęć, podpowie jak właściwie zrobić zdjęcia, np. przed montażem, aby uniknąć oskarżeń o zniszczeniu dachu lub elewacji, w celu udokumentowania całej instalacji na wypadek samodzielnych „poprawek" ze strony inwestora. Z kolei narzędzie dla firm przygotowujących samochody na wynajem czy sprzedaż, w łatwy sposób udokumentuje stan samochodu, w jakim trafił do firmy (jego przebieg, poziom paliwa, stan tapicerki oraz stan lakieru) oraz w jakim stanie opuszcza ją. Menedżer w łatwy sposób sprawdzi poziom usług, będzie wiedzieć, czy i kto realizuje daną czynność, kto spowodował ewentualną szkodę – wyjaśnia ekspert z GoApps.