Sprzedaż produktów w plastikowych butelkach urosła o 6 proc. Najszybciej zwiększał się popyt na tak zapakowane soki i herbaty mrożone. Euromonitor zwraca uwagę, że także napoje gazowane w opakowaniach PET odbierają coraz więcej udziałów tym puszkowanym.
Na umocnienie pozycji napojów w plastikowych butelkach na światowym rynku duży wpływ mają Chiny. W kraju tym już 92 proc. soków sprzedawanych jest w opakowaniach PET. A że Chińczycy piją coraz więcej soków, to wielkość sprzedaży tych oferowanych w butelkach plastikowych będzie rosła tam w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2014 r. – prognozują analitycy Euromonitora.
Oprócz Chin na rozwój światowego rynku napojów w plastikowych butelkach wpływ w najbliższych latach będą miały Indie. Euromonitor szacuje, że te dwa kraje wygenerują 18 proc. wzrostu sprzedaży napojów w opakowaniach PET do 2014 r. Zdecydowanie mniejsze znaczenie mają opakowania plastikowe na światowym rynku alkoholi. Jednak, jak zauważa Euromonitor, znaczenie butelek PET rośnie także i w tej branży. Coraz większą popularnością cieszy się nie tylko piwo w butelkach plastikowych, ale także wino, a nawet napoje spirytusowe.
Alkohole w plastikowych opakowaniach stanowią niszę w Polsce. W butelkach PET sprzedawane jest głównie piwo. W tym roku Polacy kupią 38,6 mln sztuk alkoholi w plastikowych butelkach wobec 39 mln w 2010 r. W 2014 r. popyt na nie urośnie o 2,5 mln sztuk.