Reklama
Rozwiń

Rośnie sprzedaż napojów w PET

Napoje w opakowaniach typu PET były motorem wzrostu tego rynku na świecie w 2010 r. – podaje firma badawcza Euromonitor International.

Publikacja: 29.06.2011 01:33

W Polsce sprzedaż alkoholi w opakowaniach PET jest minimalna i na razie nie rośnie. Najczęściej w pl

W Polsce sprzedaż alkoholi w opakowaniach PET jest minimalna i na razie nie rośnie. Najczęściej w plastikowych butelkach Polacy kupują piwo.

Foto: Rzeczpospolita

Sprzedaż produktów w plastikowych butelkach urosła o 6 proc. Najszybciej zwiększał się popyt na tak zapakowane soki i herbaty mrożone. Euromonitor zwraca uwagę, że także napoje gazowane w opakowaniach PET odbierają coraz więcej udziałów tym puszkowanym.

Na umocnienie pozycji napojów w plastikowych butelkach na światowym rynku duży wpływ mają Chiny. W kraju tym już 92 proc. soków sprzedawanych jest w opakowaniach PET. A że Chińczycy piją coraz więcej soków, to wielkość sprzedaży tych oferowanych w butelkach plastikowych będzie rosła tam w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2014 r. – prognozują analitycy Euromonitora.

Oprócz Chin na rozwój światowego rynku napojów w plastikowych butelkach wpływ w najbliższych latach będą miały Indie. Euromonitor szacuje, że te dwa kraje wygenerują 18 proc. wzrostu sprzedaży napojów w opakowaniach PET do 2014 r. Zdecydowanie mniejsze znaczenie mają opakowania plastikowe na światowym rynku alkoholi. Jednak, jak zauważa Euromonitor, znaczenie butelek PET rośnie także i w tej branży. Coraz większą popularnością cieszy się nie tylko piwo w butelkach plastikowych, ale także wino, a nawet napoje spirytusowe.

Alkohole w plastikowych opakowaniach stanowią niszę w Polsce. W butelkach PET sprzedawane jest głównie piwo. W tym roku Polacy kupią 38,6 mln sztuk alkoholi w plastikowych butelkach wobec 39 mln w 2010 r. W 2014 r. popyt na nie urośnie o 2,5 mln sztuk.

 

Sprzedaż produktów w plastikowych butelkach urosła o 6 proc. Najszybciej zwiększał się popyt na tak zapakowane soki i herbaty mrożone. Euromonitor zwraca uwagę, że także napoje gazowane w opakowaniach PET odbierają coraz więcej udziałów tym puszkowanym.

Na umocnienie pozycji napojów w plastikowych butelkach na światowym rynku duży wpływ mają Chiny. W kraju tym już 92 proc. soków sprzedawanych jest w opakowaniach PET. A że Chińczycy piją coraz więcej soków, to wielkość sprzedaży tych oferowanych w butelkach plastikowych będzie rosła tam w tempie dwucyfrowym co najmniej do 2014 r. – prognozują analitycy Euromonitora.

Dane gospodarcze
Rosja się kurczy. Kreml utajnia dane demograficzne
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Dane gospodarcze
To ta projekcja inflacji przekonała RPP do obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Kierunek dla stóp procentowych w Polsce: w dół, choć raczej nie w cyklu
Dane gospodarcze
Adam Glapiński, prezes NBP: RPP jest skłonna dalej obniżać stopy procentowe
Dane gospodarcze
Niespodzianka. RPP obniżyła stopy procentowe