Reklama

Polska stała się liderem reindustrializacji Europy

- Reindustrializacja nie jest powrotem do procesu, jakim była kiedyś. Jej założeniem jest budowa przemysłu nowego typu, gdzie największy nacisk stawia się na innowacje i nowe technologie – mówił Krzysztof Krystowski wiceprezes Leonardo Helicopters, podczas debaty na odbywającym się w Rzeszowie Kongresie 590.

Publikacja: 16.11.2017 20:00

Podczas panelu „Reindustrializacja Europy zaczyna się w Polsce?” debatowano, m.in. jakie są perspekt

Podczas panelu „Reindustrializacja Europy zaczyna się w Polsce?” debatowano, m.in. jakie są perspektywy polskiego przemysłu, zwłaszcza wobec szeroko wprowadzanych na Zachodzie zasad Industry 4.0.

Foto: Rzeczpospolita/Agata Blok

Polska na tle Europy wyróżnia się szybko rosnącym udziałem przemysłu w PKB. Od początku 2017 roku z ok. 350 tys. nowych miejsc pracy, jakie powstały w całym unijnym sektorze przemysłowym, w Polsce utworzono 220 tys. Reindustrializacja ma stanowić jeden z pięciu obszarów w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, której założeniem jest budowanie przewag konkurencyjnych polskiej gospodarki, w tym zwiększania udziału produkcji w branżach wysokich technologii. – Rozwijanie innowacji sprawi, że polski przemysł stanie się bardziej efektywny, konkurencyjny, a także pożyteczny społecznie – podkreślał Krystowski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
Są nowe dane o polskiej gospodarce. Wzrost PKB przyspiesza
Dane gospodarcze
PMI urósł, ale wciąż wygląda mizernie. Co z innymi danymi?
Dane gospodarcze
PMI dla przemysłu w Polsce w górę. To jednak niemal najgorsze dane od roku
Dane gospodarcze
Inflacja w lipcu mocno spadła, ale miała spaść jeszcze bardziej. Niespodzianka
Dane gospodarcze
Podzielony Fed nie zmienił stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama