Do 2012 r. wartość rynku pakowanej żywności ma się zwiększyć do 54,3 mld zł. Analitycy Euromonitora zwracają uwagę, że mimo kryzysu polscy konsumenci nie ograniczyli drastycznie wydatków na podstawowe produkty żywnościowe. Z drugiej jednak strony zaczęli kupować tanie marki własne oferowane przez sieci handlowe.

Według Euromonitora w kolejnych latach głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż pakowanej żywności będą innowacje. Szczególnie szybko powinna się rozwijać oferta tzw. zdrowej żywności, czyli m.in. produktów ekologicznych oraz funkcjonalnych (mają składnik określany przez producentów jako prozdrowotny, np. niektóre jogurty).

Największy udział w rynku pakowanej żywności mają produkty mleczarskie. W 2009 r. kupiliśmy ich za 12,8 mld zł. W tym roku nasze wydatki według Euromonitora mogą przekroczyć 13 mld zł.

Jednym z produktów, które zyskują najszybciej, są pakowane sery. Dlatego firmy rozwijają ich produkcję. Ok. 50 mln zł na budowę hali z linią do konfekcjonowania serów zdecydowała się ostatnio wydać Mlekovita, druga na polskim rynku mleka. Lider, Mlekopol, przeznaczy w tym roku na inwestycje ok. 100 mln zł. Pieniądze wyda m.in. na urządzenia do produkcji pakowanych serów i wyrobów UHT.

Wśród najpopularniejszych pakowanych produktów spożywczy w Polsce Euromonitor wymienia także wyroby piekarnicze (11 mld zł) oraz słodycze (6,6 mld zł).