Kilkanaście dni temu Apple ogłosiło, że w ciągu zaledwie 80 dni na rynku (iPad miał premierę na początku kwietnia) tablet sprzedał się w 3 mln egzemplarzy. Katy Huberty, analityk Morgan Stanley, która wcześniej przewidywała, że sprzedaż iPada może w tym roku wynieść nawet 6 – 7 mln sztuk, uważa teraz, że tablet jest na najlepszej drodze, by w ciągu 12 miesięcy od premiery trafić do 13 – 16 mln nabywców.
Wypełnienie tej bardziej optymistycznej prognozy oznaczać będzie, że tablet stanie się najszybciej sprzedającym się urządzeniem mobilnym w historii, bijącym w tej kategorii PlayStation Portable Sony, przenośną konsolę do gier (14,5 mln sztuk sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku), a także telefon iPhone (6,1 mln) czy takie hity konsumenckiej elektroniki, jak zapoczątkowane przez tajwańskiego Asusa komputery klasy netbook, które po 12 miesiącach od pojawienia się w sklepach znalazły na świecie 7,6 mln nabywców.
Tablet iPad szybko zdobywa popularność mimo niemałej ceny. W zależności od wersji urządzenie kosztuje od 499 do ponad 800 dol. Obecnie najczęściej wybierane są modele z modułem łączności komórkowej 3G, kosztujące ok. 650 dol. Wpływ na to ma zaproponowanie przez operatorów komórkowych specjalnych taryf przesyłu danych dla urządzenia. Oferty przygotowali tacy giganci, jak Orange, Vodafone czy T-Mobile. W Polsce testy robi Polkomtel.