blisko dwa razy wyższa od tej, którą wydał w 2010 r. Euromonitor podaje, że w ubiegłym roku przeciętny mieszkaniec Polski kupił 0,3 l whisky. W 2015 r. będzie to 0,6 litra.

Popyt na szkockie, irlandzkie i amerykańskie trunki rośnie w Polsce od kilku lat. Nadal jednak daleko nam do krajów, gdzie konsumpcja whisky jest największa na świecie. Euromonitor podaje, że w 2010 r. przeciętny mieszkaniec Francji, czyli globalnego lidera, kupił 2,2 l whisky, wydając na nią 84,4 euro. W 2015 r. będzie to odpowiednio 2,3 l i 92,6 euro. W ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie natomiast sprzedaż whisky w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii. W obydwu tych krajach zwiększą się natomiast wydatki na whisky. U naszych zachodnich sąsiadów wzrost ten wyniesie ok. 9 proc., a w Wielkiej Brytanii ok. 3 proc.

Powód? Na dojrzałych rynkach whisky już od kilku lat najszybciej rośnie popyt na drogie whisky. Zdaniem Christiana Porty, prezes firmy Chivas Brothers, wicelidera  światowego rynku whisky należącego do koncernu Pernod Ricard, trend ten powinien się utrzymać także w najbliższych latach.

Euromonitor zakłada, że sprzedaż whisky będzie rosła nie tylko w Polsce, ale także w większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W 2015 r. więcej od statystycznego Polaka będą wydawali na nią przeciętnie mieszkańcy Węgier, Łotwy i Czech.