Ma być gotowy w trzecim kwartale 2012 r.

W pro­jek­cie ma­ją się zna­leźć no­we na­rzę­dzia za­pew­nia­ją­ce sta­bil­no­ść fi­nan­sów pu­blicz­nych, np. no­wa re­gu­ła fi­skal­na – wy­ni­ka ze zak­tu­ali­zo­wa­ne­go pla­nu prac rzą­du na 2012 r.

Ich wpro­wa­dze­nie jest ko­niecz­ne, bo, jak na­pi­sa­no w do­ku­men­cie, de­fi­cyt sek­to­ra in­sty­tu­cji rzą­do­wych i sa­mo­rzą­do­wych w Pol­sce utrzy­mu­je się na wy­so­kim po­zio­mie. Z pla­nu prac rzą­du na 2012 r. wy­nika ta­kże, że w pierw­szym kwar­ta­le re­sort fi­nan­sów opu­bli­ku­je za­ło­że­nia do no­we­li­za­cji usta­wy o fi­nan­sach pu­blicz­nych, któ­ra uela­stycz­ni pro­ce­du­ry ostro­żno­ścio­we. Obo­wią­zu­ją one, je­śli dług w re­la­cji do PKB prze­kro­czy pro­gi ostro­żno­ścio­we.

W gru­dniu wi­ce­mi­ni­ster fi­nan­sów Do­mi­nik Ra­dzi­wiłł po­in­for­mo­wał, że re­sort nie zmie­ni me­to­do­lo­gii li­cze­nia dłu­gu pu­blicz­ne­go w Pol­sce. My­śli jed­nak o prze­su­nię­ciu sank­cji za prze­kro­cze­nie pro­gów ostro­żno­ścio­wych z usta­wy o fi­nan­sach pu­blicz­nych, ale tyl­ko w okre­ślo­nych przy­pad­kach.