Japoński producent pojazdów potwierdził wcześniej, że 18 śmiertelnych ofiar wypadków od 2009 r. doprowadziło do ogłoszenia największej na świecie akcji przywoławczej samochodów 19 firm, w których trzeba było wymienić ok. 100 mln takich generatorów gazu. Do 13 doszło w  Stanach, a do pięciu w Malezji.

Honda poinformował też o trzech innych wypadkach pojazdów z poduszkami Takaty, w Australii i o nowym w Malezji. Do ostatniego doszło 30 maja w Kuala Lumpur z udziałem samochodu Honda City rocznik 2004. Ten model został objęty akcją przywoławczą w 2015 r., ale nie dokonano w nim niezbędnej naprawy. Lokalne władze nie poinformowały o oficjalnej przyczynie utraty życia w tych trzech wypadkach.

Oprócz tragicznych wypadków samochodów Hondy również Ford podał o dwóch śmiertelnych wypadkach w Stanach od 2015 r. z powodu poduszek Takaty.

Łącznie nie naprawiono niemal 30 mln samochodów w Stanach. Honda, Ford i Mazda ostrzegły w trybie pilnym właścicieli starszych pojazdów w Stanach, by przestali nimi jeździć do czasu wykonania naprawy. Ostrzeżenia dotyczą modeli Ford Ranger i Mazda serii B z roku 2006 i samochodów Hondy z lat 2001-3.

W maju amerykański urząd bezpieczeństwa ruchu drogowego NHTSA zapowiedział spotkania z firmami samochodowymi, które nie dotrzymały terminu grudzień 2017 zakończenia napraw pojazdów z poduszkami Takaty. Urząd ocenia, że 12 firm naprawiło 65 proc. z 20 mln pojazdów najwyższej grupy ryzyka, a zostało do naprawy 7 mln.