Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 10.02.2019 09:47 Publikacja: 08.02.2019 23:01
Foto: stock.adobe.com
„Swobodny przepływ towarów", jaki obowiązuje kraje UE, nie pozwala Polsce wprowadzić zakazu sprowadzania starych diesli z Niemiec – tak można odczytać odpowiedź Andrzeja Bittela, wiceministra infrastruktury, pytanego przez posłów o to, co rząd zamierza zrobić z zalewem starych aut z Zachodu.
W ubiegłym roku Polska sprowadziła milion używanych samochodów, głównie z Niemiec. Niestety, coraz starszych, w dużej części diesli, a więc trujących powietrze. Wśród samochodów osobowych przeszło połowa importu liczy sobie ponad dziesięć lat. Problemem jest także fatalny stan techniczny sprowadzanych aut – są po wypadkach, z cofniętymi licznikami przebiegu. Rząd, który teoretycznie stawia na elektromobilność i wsparcie dla pojazdów na prąd, nie potrafi jednak zdecydowanie ukrócić napływu szrotu do kraju.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Rosyjski reżim też ma swoją listę firm, które objął sankcjami. Nie chwali się nią jednak, bo większość wpisanych...
Ceny metali ziem rzadkich stają się nową kartą przetargową w grze między USA a Chinami, polski rynek mieszkaniow...
Już od lutego 2026 r. pierwsze przedsiębiorstwa będą musiały obowiązkowo korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur....
Ceny kawy w sklepach rosną najszybciej od lat, sieci elektroenergetyczne ograniczają rozwój OZE w Unii Europejsk...
Polskie firmy technologiczne, wraz z organizacjami branżowymi z Bułgarii, Czech i Słowacji, apelują do rządów o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas