Pesa. Spór o awaryjne silniki lokomotyw

Wysoka awaryjność jeżdżących w barwach InterCity dziesięciu lokomotyw Pesa Gama zwróciła uwagę Urzędu Transportu Kolejowego, który zażądał od Pesy wyjaśnień. Z kolei Pesa chce wyjaśnień od firmy MTU.

Aktualizacja: 03.03.2019 20:40 Publikacja: 03.03.2019 20:00

Pesa. Spór o awaryjne silniki lokomotyw

Foto: Wikipedia

– Producent zwrócił się o pomoc w ustaleniu przyczyn problemów zarówno do dostawcy silników, jak i do niezależnej jednostki naukowej. Analizy są w toku. Pesa przedstawiła stan prac mających na celu osiągnięcie w najbliższym czasie wskaźnika dostępności na poziomie 95 proc., a docelowo powinien on osiągnąć wartość określoną w kontrakcie – zaznacza rzecznik UTK Tomasz Frankowski.

W najgorszym okresie wskaźnik dostępności przekraczał zaledwie 50 proc. PKP InterCity przyznaje, że miewa problemy z utrzymaniem na zadeklarowanym poziomie wskaźnika niezawodności technicznej oraz z dotrzymaniem terminów na wykonanie napraw gwarancyjnych SU160. – Uszkodzenia silników spalinowych o zróżnicowanym zakresie obserwowane są od III kwartału 2017 r. – zaznacza rzeczniczka PKP InterCity Agnieszka Serbeńska.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki