Reklama

Jak bronić się przed hejtem w sieci? Liczba umorzonych spraw przez Policję wzrasta

Jeszcze kilka lat temu przypadki hejtu w Internecie były sporadyczne. Obecnie można mówić, że jest to zjawisko powszechne, co wynika głównie z faktu, iż Internet jest głównym kanałem komunikacji. Sprzyja temu również fakt, że jest to przestrzeń anonimowa, jednak hejterom tylko wydaje się, że są bezkarni. W przypadku zgłoszeń indywidualnych służby stają się coraz bardziej wyczulone na wszelkie incydenty, co sprawia, że zawsze wyciągają konsekwencje. Kary są coraz bardziej dotkliwe, a policji zależy na ujęciu sprawcy. Czy to odnosi się również do przedsiębiorców? W poniższym artykule szerzej spojrzymy na zjawisko hejtu.

Publikacja: 09.04.2019 13:04

Jak bronić się przed hejtem w sieci? Liczba umorzonych spraw przez Policję wzrasta

Czym właściwie jest hejt?

Jest to słowo pochodzące od angielskiego słowa „hate”, które tłumaczymy jako nienawiść. Są to treści pozbawione walorów merytorycznych. Ich celem jest obrażenie danej osoby lub nawoływanie innych do mowy nienawiści. Hejt może mieć postać nie tylko samych treści i komentarzy, ale również gifów, memów czy filmów. Przeciętny hejter to osoba czerpiąca satysfakcję i ulgę ze swoich działań. Psycholodzy społeczni dopatrują się przyczyn takiego zachowania w niskiej samoocenie i kompleksach. Należy zaznaczyć, że hejt nie ma nic wspólnego z konstruktywną krytyką. Najczęściej dotyka grupy będące mniejszościami religijnymi i narodowymi. Trzeba zaznaczyć, że hejterami są często niezadowoleni klienci, czy pracownicy. Znaną praktyką jest to, że  konkurencyjne firmy zlecają marketing szeptany, który w dużej mierze jest oparty o hejt. Ma to na celu dążenie do osłabienia pozycji rynkowej i reputacji konkurenta. Tutaj głównym motywem jest kolokwialnie, mówiąc pozbycie się konkurencji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama