Jak bronić się przed hejtem w sieci? Liczba umorzonych spraw przez Policję wzrasta

Jeszcze kilka lat temu przypadki hejtu w Internecie były sporadyczne. Obecnie można mówić, że jest to zjawisko powszechne, co wynika głównie z faktu, iż Internet jest głównym kanałem komunikacji. Sprzyja temu również fakt, że jest to przestrzeń anonimowa, jednak hejterom tylko wydaje się, że są bezkarni. W przypadku zgłoszeń indywidualnych służby stają się coraz bardziej wyczulone na wszelkie incydenty, co sprawia, że zawsze wyciągają konsekwencje. Kary są coraz bardziej dotkliwe, a policji zależy na ujęciu sprawcy. Czy to odnosi się również do przedsiębiorców? W poniższym artykule szerzej spojrzymy na zjawisko hejtu.

Publikacja: 09.04.2019 13:04

Jak bronić się przed hejtem w sieci? Liczba umorzonych spraw przez Policję wzrasta

Czym właściwie jest hejt?

Jest to słowo pochodzące od angielskiego słowa „hate”, które tłumaczymy jako nienawiść. Są to treści pozbawione walorów merytorycznych. Ich celem jest obrażenie danej osoby lub nawoływanie innych do mowy nienawiści. Hejt może mieć postać nie tylko samych treści i komentarzy, ale również gifów, memów czy filmów. Przeciętny hejter to osoba czerpiąca satysfakcję i ulgę ze swoich działań. Psycholodzy społeczni dopatrują się przyczyn takiego zachowania w niskiej samoocenie i kompleksach. Należy zaznaczyć, że hejt nie ma nic wspólnego z konstruktywną krytyką. Najczęściej dotyka grupy będące mniejszościami religijnymi i narodowymi. Trzeba zaznaczyć, że hejterami są często niezadowoleni klienci, czy pracownicy. Znaną praktyką jest to, że  konkurencyjne firmy zlecają marketing szeptany, który w dużej mierze jest oparty o hejt. Ma to na celu dążenie do osłabienia pozycji rynkowej i reputacji konkurenta. Tutaj głównym motywem jest kolokwialnie, mówiąc pozbycie się konkurencji.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?