Reklama
Rozwiń
Reklama

Strategie wypłaty oszczędności

Na żółwia, konsumpcyjnie, na mnóstwo rat, za jednym zamachem, a nawet przed terminem – oszczędności gromadzone w ramach pracowniczych planów kapitałowych można będzie wypłacić na wiele sposobów.

Publikacja: 27.06.2019 22:30

Bartosz Marczuk, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju

Bartosz Marczuk, wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju

Foto: Fotorzepa/Robert Gardziński

Program pracowniczych planów kapitałowych ruszy 1 lipca i da nam możliwość dodatkowego oszczędzania na cele emerytalne. Jako pierwsze PPK udostępnią swoim pracownikom firmy zatrudniające co najmniej 250 osób. Pozostałe przedsiębiorstwa będą włączane do programu stopniowo, co pół roku. Pracownicy będą odkładać w PPK co miesiąc od 2 proc. do 4 proc. swojej pensji brutto. Pracodawca dołoży im do tego od 1,5 do 4 proc. pensji. Osoby z niskimi zarobkami zamiast 2 proc. będą mogły odkładać mniej, minimalnie 0,5 proc. pensji. Swoją część dorzuci też państwo. Fundusz Pracy po spełnieniu określonych warunków może dopłacić oszczędzającemu 250 zł wpłaty powitalnej oraz dodatkowo 240 zł dopłaty rocznej.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Gdańsk jest dla nas kluczowy
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Biznes
Trójmiasto wzmacnia pozycję w technologiach
Biznes
Trwa budowa Doliny Krzemowej na Pomorzu
Biznes
Półprzewodniki przyspieszają w Europie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Biznes
Tworzymy ekosystem dla półprzewodników
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama