Reklama

Ariana Grande pozywa znaną sieć odzieżową na 10 mln dolarów

Piosenkarka Ariana Grande pozwała sieć odzieżową Forever 21 i sklepy z kosmetykami Riley Rose na 10 mln dol. za nielegalne wykorzystywanie jej wizerunku.

Aktualizacja: 04.09.2019 13:24 Publikacja: 04.09.2019 12:55

Ariana Grande

Ariana Grande

Foto: AFP

ala

Amerykańska piosenkarka złożyła w tym tygodniu pozew do sądu w Los Angeles przeciwko popularnej sieci odzieżowej Forever 21, należącej do małżeństwa Do Won i Jin Sook Chang, oraz założonej przez ich córki marce kosmetycznej Riley Rose. Ariana Grande prowadziła już od dwóch lat rozmowy z koreańską rodziną miliarderów w sprawie możliwej współpracy, niedawno jednak postanowiła zerwać je, twierdząc, że firmy oferują jej zbyt mało.

Czytaj także: Popularna sieć odzieżowa Forever 21 może ogłosić bankructwo 

Forever 21 i Riley Rose nie chciały jednak tak łatwo pożegnać się z gwiazdą i rzeszami śledzących ją na mediach społecznościowych jej fanów. Ariana Grande oskarża koreańską rodzinę o sprzeniewierzenie jej imienia, wizerunku i twórczości. Jak twierdzi gwiazda, obie firmy wykorzystały nielegalnie co najmniej 30 jej zdjęć i nagrań, w tym muzykę i tekst jej singla, „7 Rings”. Piosenkarka uważa także, że sieci celowo zatrudniły w swojej ostatniej kampanii reklamowej podobną do niej modelkę, by mimo ich zerwanej współpracy nadal czerpać korzyści z jej wizerunku i popularności. „Podobieństwo jest nieprawdopodobne” – podkreśla Grande w pozwie, cytowanym przez agencję Reutersa. 

Piosenkarka domaga się więc 10 mln dol. zadośćuczynienia za naruszenie jej praw autorskich i znaku towarowego, nielegalne wykorzystywanie jej wizerunku i fałszywe okazywanie jej wsparcia w mediach, by czerpać z tego korzyści majątkowe.

Forever 21 wydał już komunikat w tej sprawie.

Reklama
Reklama

„Forever 21 nie komentuje nadchodzącego sporu sądowego zgodnie z polityką firmy. Trzeba jednak powiedzieć, że choć kwestionujemy postawione nad zarzuty, jesteśmy wielkimi zwolennikami Ariany Grande i współpracowaliśmy z jej firmą przez ostatnie dwa lata. Mamy nadzieję, że dojdziemy do porozumienia i będziemy kontynuować współpracę w przyszłości” – czytamy w oświadczeniu. 

Czytaj także: Najlepiej zarabiające piosenkarki świata: Taylor Swift na szczycie 

26-letnia Ariana Grande cieszy się obecnie gigantyczną popularnością, jej konto na Instagramie śledzi ponad 163 mln osób, a na Twitterze – 65 mln. W ubiegłym roku została ogłoszoną najbardziej wpływową kobietą roku przez magazyn Bilboard. Jej fani należą w większości do młodych grup klientów, do których sieci Forever 21 i Riley Rose kierują swoje produkty.

Sieć Forever 21 ma obecnie 815 sklepów w 57 krajach. Została utworzona w 1984 r., a jej założyciele Do Won i Jin Sook Chang są wyceniani na 1,5 mld dol. przez magazyn Forbes. Ich córki, Linda i Esther Chang, otworzyły sklep z kosmetykami Riley Rose w 2017 r.

Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
„Lex Huawei” po pierwszym czytaniu w Sejmie. Są wyniki głosowania
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama