Reklama
Rozwiń
Reklama

Biznes traci wiarę w euro

Poparcie dla wspólnej waluty wśród dużych i średnich firm okazuje się bardzo mocno zróżnicowane. Liczą się czynniki ekonomiczne, takie jak stabilność złotego, sytuacja w strefie euro, a także polityka.

Aktualizacja: 13.01.2020 10:04 Publikacja: 12.01.2020 21:00

Biznes traci wiarę w euro

Foto: Bloomberg

Obecnie wejścia Polski do strefy euro życzyłoby sobie 42 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw, na „nie" jest 40 proc., a ok. 18 proc. nie ma zdania – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy doradczej Grant Thornton, udostępnionych „Rzeczpospolitej".

Odsetek opowiadających się za wspólną walutą jest relatywnie niski, zwłaszcza w porównaniu z 2018 r., gdy wynosił on aż 74 proc. Taki spadek pokazuje, że „polscy przedsiębiorcy w tej kwestii są wyjątkowo zmienni, a ich opinia odnośnie do porzucania przez Polskę złotego i przyjmowania euro zmienia się szybciej niż cykle koniunkturalne" – komentuje Grant Thornton.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama