Choć Covid-19 spowodował zamknięcie sklepów stacjonarnych, to szturm klientów na internetowe spowodował, że Polacy w tym roku na elektronikę wydadzą ponad 27,5 mld zł , o 7,6 proc. więcej niż przed rokiem. W ujęciu ilościowym rynek urośnie zaś o 2 proc.
Pomaga szkoła
– Ostatnie tygodnie to czas wzmożonego zainteresowania tymi kategoriami urządzeń, które służą do zdalnej pracy i nauki. Z pewnością wpływ na to miała świetna oferta back to school, pragmatyzm Polaków i chęć przygotowania się na ewentualne obostrzenia – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Tradycyjnie od końca wakacji aktywizuje się sektor gamingowy. Dostrzegają to też producenci, Microsoft uwzględnił Polskę wśród 12 rynków na świecie, na których uruchomi usługę Xbox All Access, a to z pewnością będzie impulsem dla rozwoju rynku.
– Rynek RTV AGD bardzo szybko odrabia straty z marca i kwietnia, widzimy dwucyfrowy wzrost w zasadzie wszystkich kategorii: małego i dużego AGD, telewizorów, smartfonów i laptopów. W naszej ocenie rynek już odrobił straty i dynamicznie rośnie: jeżeli wzrost się utrzyma, może to być rok jeden z najlepszych dla branży – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor pionu marketingu omnichannel w Neonet.
Jak podaje sieć RTV Euro AGD ze względu na początek roku szkolnego i niepewną sytuację epidemiologiczną, wiele osób zdecydowało się na zakup laptopa. Według badania tej firmy dla 56 proc. domów był to drugi, a dla 27 proc. nawet trzeci komputer.