Od niedawna pośród dużych partnerów Plusa można znaleźć firmy, takie jak: Vobis, AB i Comes. Trzy sieci handlujące sprzętem komputerowym mają razem prawie 400 punktów, w których można kupić usługi Polkomtelu. To 25 proc. całej sieci sprzedaży operatora.
– Nie jest tam jednak dostępna pełna oferta. Główny produkt, to oferta iPlus – informuje Polkomtel. Operator – tak samo jak jego konkurenci – sprzedaje za pośrednictwem salonów komputerowych przede wszystkim usługi mobilnego dostępu do Internetu. Ale do sieci nowych partnerów powoli wchodzą również usługi głosowe adresowane do masowego klienta.
– Wprowadzamy do sieci ofertę typu mix. Niebawem rozpoczynamy testy w 20 punktach sprzedaży, a docelowo chcielibyśmy je wprowadzić w 250 partnerskich salonach – mówi Marcin Dzierżanowski z AB.
Dla operatorów najważniejsze są usługi abonamentowe i za nie płacą dilerom najwyższe prowizje. Polkomtel od dłuższego jednak czasu kładzie silny nacisk na sprzedaż usług mix, których użytkownicy mniej chętnie przechodzą do konkurencyjnych sieci, ale za to płacą więcej niż użytkownicy telefonów na kartę. Zwiększenie sieci sprzedaży miksa o punkty AB wpisuje się w strategię Polkomtelu. Vobis również sprzedaje miksa, ale nie tylko.
– W powstającej sieci Vobis Mobile, która w chwili obecnej liczy siedem sklepów, oferujemy pełny zakres oferty – informują przedstawiciele Vobisa. Siedem sklepów to jeszcze niewiele. Najwięksi dilerzy mają 150 – 200 salonów sprzedaży. Jednak za dwa lata pod marką Vobis Mobile ma działać już 200 salonów, chociaż nie wszędzie muszą być sprzedawane usługi Plusa. Wiele będzie zależeć od tego, jak rozwiązany zostanie spór operatora z największym dilerami.