Amica wchodzi na rynek drobnego sprzętu gospodarstwa domowego

Kilka procent przychodów producenta AGD z Wronek ma w 2008 roku pochodzić ze sprzedaży małego sprzętu – dowiedziała się „Rz”. Według ekspertów wejście w nowy segment jest dobrym pomysłem, Amice trudno jednak będzie powtórzyć sukces Zelmera.

Publikacja: 04.01.2008 01:28

Amica wchodzi na rynek drobnego sprzętu gospodarstwa domowego

Foto: amica

Do tej pory marka Amica kojarzyła się Polakom wyłącznie z dużym sprzętem. Nie bez powodu – do niedawna firma była niekwestionowanym liderem rodzimego rynku. Teraz chce spróbować sił w nowym segmencie. Pod koniec roku w ofercie pojawiły się produkowane w Chinach (co jest standardem w branży) odkurzacze, żelazka i czajniki.

– Uznaliśmy, że naturalne będzie wykorzystanie marki Amica w sprzedaży małego AGD. Tym bardziej że kanały dystrybucji są zbliżone – wyjaśnia Marek Uszyński, dyrektor ds. strategii spółki. Pierwsze partie towaru trafiły do sklepów w okresie przedświątecznym. – Zostały dobrze przyjęte. Za wcześnie jednak, żeby mówić o konkretnych wynikach sprzedaży – mówi Uszyński.

Na konkrety może być za wcześnie także dlatego, że drobnego sprzętu AGD Amiki nie mogą na razie kupić klienci większości dominujących na rynku sieci handlowych. Nie ma go w sklepach Media Markt ani w Euro RTV AGD. W salonach Mix Electronics można znaleźć tylko dwa produkty: żelazko i odkurzacz. – Jeszcze w styczniu mamy rozmawiać o ewentualnym poszerzeniu współpracy – mówi prezes Mix Electronics Henryk Sala.

Wszystkie produkty dostępne są w sieci Avans. Szef tej grupy jest jednak ostrożny w ocenie szans na rynkowy sukces nowych produktów. – Z Amiką łączy nas wieloletnia współpraca, dlatego chcieliśmy im trochę pomóc. Widać jednak, że będą mieli problemy z powtórzeniem sukcesu Zelmera – przyznaje Witold Jurczyk.

Problemem jest na pewno brak akcji promującej nowe produkty. Przedstawiciele spółki przyznają, że decyzje o sposobie i zakresie promocji zapadną dopiero za kilka tygodni. W tym czasie nie jest planowana żadna kampania reklamowa.

– Decyzja o wejściu w segment małego AGD jest dobra, ale powinna zostać podjęta wcześniej. To dobrze, że spółka szuka nowych źródeł przychodów – komentuje Grzegorz Chechłacz, właściciel badającej rynek firmy HGM. W ostatnich latach rozwój branży AGD zdecydowanie przyspieszył. Zgodnie z danymi GfK Polonia wzrost rynku małego sprzętu w 2006 r. wyniósł ok. 15 proc., a po trzech kwartałach 2007 r. dynamika wynosiła 19 proc.

Do tej pory marka Amica kojarzyła się Polakom wyłącznie z dużym sprzętem. Nie bez powodu – do niedawna firma była niekwestionowanym liderem rodzimego rynku. Teraz chce spróbować sił w nowym segmencie. Pod koniec roku w ofercie pojawiły się produkowane w Chinach (co jest standardem w branży) odkurzacze, żelazka i czajniki.

– Uznaliśmy, że naturalne będzie wykorzystanie marki Amica w sprzedaży małego AGD. Tym bardziej że kanały dystrybucji są zbliżone – wyjaśnia Marek Uszyński, dyrektor ds. strategii spółki. Pierwsze partie towaru trafiły do sklepów w okresie przedświątecznym. – Zostały dobrze przyjęte. Za wcześnie jednak, żeby mówić o konkretnych wynikach sprzedaży – mówi Uszyński.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej