Onet uruchomił serwis na telefony komórkowe OnetLajt jeszcze pod koniec 2006 r. Gdyby nie umowa z Playem, w półtora roku później musiałby dokładać do tego przedsięwzięcia.
Łukasz Wejchert przyznaje, że kierowany przezeń portal dopiero buduje zasięg swojej mobilnej wersji i zastanawia się, jak zwiększyć przychody z tej usługi. Liczba użytkowników wyniosła w ubiegłym roku ok. 200 – 300 tys. i wzrosła czterokrotnie. Niestety, Onet nie chce ujawniać szczegółowych danych o serwisie. Firma zapewnia jednak, że ich liczba ma wzrosnąć w tym roku co najmniej dwa razy. Onet wciąż walczy o popularność swojego mobilnego dziecka. W tym roku planuje jeszcze trzy akcje promocyjne serwisu.
– Dzięki umowie z Playem przedsięwzięcie jest rentowne. Trzeba jednak dodać, że wynika to z faktu, iż korzystamy z treści finansowanych przez internetową część portalu – mówi Łukasz Wejchert.
W podobnej sytuacji jest konkurencyjny serwis Mini Wirtualnej Polski, której jednak udaje się sprzedawać reklamę. Gros przychodów serwisu pochodzi ze sprzedaży multimedialnych gadżetów na telefony komórkowe. W walce o popularność wydawcy mobilnych serwisów zaczynają współpracę z producentami telefonów. Według nieoficjalnych informacji Onet porozumiał się z Nokią. Za prawo do umieszczenia skrótu do OnetLajtu w menu ok. 50 tys. telefonów marki Nokia Onet zapłaci reklamą tych telefonów w swoim internetowym portalu.
Chociaż klienci Play to mniejszość w gronie użytkowników OnetLajtu, to jednak operator komórkowy ma specjalne prawa do części przynajmniej mobilnych produktów. Przez trzy miesiące tylko jego klienci mogą używać mobilnej wersji lokalizatora Zumi. Niedługo Onet udostępni go wszystkim abonentom. Kolejną nowością, może jeszcze w tym roku, będzie serwis wideo Onet, prawdopodobnie OnetTV.