Ze środków unijnych Urząd Morski w Szczecinie będzie mógł dostać w sumie ok. 170 mln euro na budowę falochronu przed świnoujskim portem i na modernizację toru wodnego Szczecin-Świnoujście. Inwestycje mają się zakończyć do 2011 roku.

Zarząd Zespołu Portów Szczecin i Świnoujście otrzymał 72,5 mln euro z dotacji unijnych przyznawanych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Za te pieniądze zostanie rozbudowana nie tylko infrastruktura portowa, ale i drogowa oraz kilkadziesiąt kilometrów torów na terenie portu. Inwestycje o wartości ponad 97 mln euro zostały umieszczone na liście projektów rezerwowych.

Na środki unijne, przyznane w ramach programu regionalnego i rządowego, może również liczyć port w Kołobrzegu. Władze samorządowe na wsparcie finansowe planowanych tam inwestycji wygospodarowały 14 mln euro. O kolejne 23,4 mln euro, m.in. na poprawę dostępności portu od strony lądu, władze spółki mogą liczyć w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. O unijne dotacje w ramach tego programu może się ubiegać również port w Policach. Chdzi w sumie o 27,4 mln euro m.in. na rozbudowę terminalu morskiego. Inwestycje za ok. 70 mln euro znalazły się na liście projektów rezerwowych.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu obsługują w sumie 33,6 proc. wszystkich towarów docierających do Polski drogą morską. W zeszłym roku przeładowały 56,3 tys. kontenerów; było to o 32,7 proc. więcej niż w roku 2006. Jednak całkowite obroty przeładunkowe, z uwagi na spadek eksportu węgla, spadły o ok. 3 proc.

W 2007 roku liczba samochodów ciężarowych obsłużonych na terminalu w Świnoujściu zwiększyła się o 7,5 proc. (196,4 tys. pojazdów), samochodów osobowych o 11,7 proc. (167,4 tys. aut). O 182 tys. spadła za to liczba pasażerów.