Tylko 13 proc. studentów kierunków marketing i zarządzanie ma zamiar prowadzić własną firmę. Dwa razy więcej – bo 26 proc. – zażegnuje się, że nigdy nie zdecyduje się na własny biznes – wynika z badania, jakie na polskich uczelniach przeprowadziło Forum Młodych PKPP Lewiatan. Między innymi dlatego Lewiatan zorganizuje w listopadzie Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Ta kampania edukacyjna, promująca przedsiębiorczość wśród dzieci i młodzieży, organizowana w tym roku w 57 krajach, w Polsce pojawi się pierwszy raz.
W poniedziałek w ministerstwie gospodarki odbyło się spotkanie Komitetu Honorowego, do którego Lewiatan zaprosił korporacje zawodowe, polityków, naukowców, przedsiębiorców i media. – Z przedsiębiorczością w Polsce jest trochę lepiej, niż z naszą piłką nożną – zażartował Waldemar Pawlak, wicepremier i minister gospodarki, szef Komitetu Honorowego. Po chwili dodał, iż tak jak w sporcie potrzebne są umiejętności, ale też predyspozycje psychiczne do tego, by radzić sobie w sytuacjach kryzysowych, tak cechy te są potrzebne przedsiębiorczym osobom. A jego zdaniem dodatkowo dla rozwoju przedsiębiorczości w Polsce potrzebne jest budowanie wokół biznesu dobrego klimatu.
Henryka Bochniarz, prezydent Lewiatana przyznała, iż ma nadzieję, że uda się stworzyć szeroką koalicję przedsiębiorczości. Już teraz swój akces zgłosiło ponad 100 podmiotów. Organizatorzy chcą, by każda instytucja, firma czy osoba prywatna, które zgłoszą akces do koalicji, przygotowała wydarzenie promujące przedsiębiorczość wśród najmłodszych. Mają nadzieję, że beneficjentami tygodnia będą nie tylko studenci, ale także uczniowie, czy nawet przedszkolaki.
Impreza odbędzie się w 57 krajach. Organizatorzy planują także inicjatywy globalne, jak choćby wybór przedsiębiorcy roku, międzynarodowe gry biznesowe czy wystawy osiągnięć firm innowacyjnych.Działa już polska strona internetowa wydarzenia: