Netia zacznie sprzedawać usługi telefonii komórkowej dzięki współpracy z P4, operatorem sieci Play i do niedawna swoją spółką stowarzyszoną. Ofertę skieruje wyłącznie do firm – głównie tych, którym już dziś dostarcza telefonię stacjonarną lub dostęp do Internetu. – To nie jest oczywiście warunek korzystania z naszych usług mobilnych, ale koncentrację na takich klientach zakłada biznesplan – powiedział wczoraj na konferencji prasowej Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.

W tym roku spodziewa się on pozyskać kilka tysięcy, a docelowo kilkadziesiąt tysięcy klientów. Za kilka lat usługi komórkowe mają przynosić spółce kilka procent przychodów, co znaczy, że można je szacować na 50 – 60 mln zł rocznie.

Straty to m.in. wynik kosztów działania P4. Netia uwzględniała je w wynikach. W tym roku wykaże zysk netto.

Netia nie ma własnej sieci komórkowej, więc rentowność jej usług będzie niższa niż innych operatorów komórkowych – będzie musiała się dzielić przychodem z P4 (a ten jeszcze z Polkomtelem, z którego sieci w wielu miejscach Polski korzysta). Dlatego też Netia nastawia się na sprzedaż usług zintegrowanych – telefonii komórkowej i stacjonarnej. Niebawem zaproponuje klientom ofertę, dzięki której będzie można między innymi korzystać z numeru stacjonarnego i komórkowego na tym samym telefonie przenośnym. W biurze możliwe zaś będzie wykonywanie połączeń z komórki za pośrednictwem lokalnej, bezprzewodowej sieci komputerowej.