W tym roku ma być wyremontowanych 1000 kilometrów dróg ekspresowych. Mimo znacznego wzrostu nakładów na remonty tras to wciąż za mało, by zdecydowanie poprawić stan polskich dróg. By zlikwidować wszystkie zaległości, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potrzebowałaby ponad 8,1 mld zł.
W Polsce ponad 3,7 tys. tras krajowych jest w stanie złym i kwalifikuje się do natychmiastowego remontu. Koszt takich prac szacowany jest na ponad 3,6 mld zł. To niewiele mniej niż rok wcześniej – wówczas drogowcy na najpilniejsze tylko prace potrzebowali ok. 4 mld zł. Dostali tymczasem jedynie 1 mld zł. W 2008 r. wyremontowanych zostało w sumie ok. 480 km tras.
Kolejne ponad 4,4 tys. km tras jest w tzw. stanie niezadowalającym, co oznacza tylko, że ich modernizację trzeba przeprowadzić w ciągu najbliższych kilku lat. To w sumie ponad 46 proc. sieci polskich dróg krajowych.
Najwięcej kilometrów dróg nadających się do natychmiastowego remontu znajduje się na terenie województw: kujawsko-pomorskiego, małopolskiego i wielkopolskiego.
Choć na modernizację dróg krajowych zapowiedziano wydanie w bieżącym roku 2 mld zł, to już dziś pojawiają się opinie, że tych pieniędzy może być zdecydowanie mniej. [wyimek]480 km dróg ekspresowych zostało zmodernizowanych w ubiegłym roku[/wyimek]