Reklama

Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

W czasach pandemii Covid-19 konsumenci w Europie zaczęli masowo wykupować papier toaletowy. I nie wierzyli ani władzom, ani sklepom, że naprawdę go nie zabraknie.

Aktualizacja: 20.04.2020 16:45 Publikacja: 20.04.2020 16:37

Co gromadzimy w czasie pandemii. Rosjanie respiratory

Foto: AFP

Oprócz tego makaron, cukier, mąkę, ryż, sól. Francuzi masowo wykupują nadal wodę butelkowaną i wino, a Brytyjczycy mrożony groszek zielony i mocny alkohol. Wszyscy, w tym także Polacy kupują konserwy i słodycze. Niemcy, oprócz typowego europejskiego zestawu masowo wycofują z banków gotówkę. I muszą ją głęboko chować, bo jednocześnie wzrosła kwota transakcji opłacanych kartami kredytowymi.

Zdaniem Garego McLeana, profesora biologii molekularnej London Metropolitan University Niemcy nie postępują tak dlatego, że obawiają się braku gotówki w bankach, które wprawdzie zamknęły swoje oddziały, ale zapełniają bankomaty gotówką. Po pierwsze zawsze byli do niej przywiązani. Natomiast teraz raczej czekają, aż ich banknoty staną się bezpieczniejsze i z czasem wirus zniknie z ich powierzchni. Według niektórych źródeł jest on w stanie utrzymać się tam nawet 72 godziny. To dlatego bank centralny USA, Rezerwa Federalna przetrzymuje dolary przysłane z Azji przez 7-10 dni. Jak informuje „Financial Times” podobnie postępują banki centralne Chin, Korei Południowej i Polski.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama